Monday monday

Då var man hemma i Falun igen. Resan gick bra. Jag såg några avsnitt The Wire och lyssnade på A Tribe Called Quest och på tåget mellan Gävle och Falun fick jag sällskap av Jocke som var ett MKV-blåbär i år. Jag hade dock lite otur när jag kom fram till Falun för jag hade ju optimistiskt nog tagit min minsta resväska för att jag inte skulle packa med massa onödiga saker. Väskan blev beklagligt nog alldeles för tung och handtaget som man drar i gick sönder så jag fick bära väskjäveln från tåget till bussen. Den var tung! Sen när jag kom fram till bussen upptäckte jag att jag hade blod på hela handen för ena knogen hade gjort illa sig. Det såg nästan ut som att jag hade slagits och jag kände mig riktigt bad ass.

Idag var tanken att jag skulle kliva upp 10.00 men jag var skittrött när larmet ringde så jag ställde fram det en halv timma men råkade somna om och vaknade i stället 12.30. Illa Pernilla! Men det betyder att min sovmask fungerar bra i alla fall. Jag älskar den lite grann nu. Idag ska jag försöka plugga lite, handla mat och i kväll ska jag se Familjen Annorlunda. Det känns dessutom superbra att jag städade och rensade lådor och skåp innan jag åkte till Övik för nu är det ordning och reda på mitt rum!

Helgen i Övik var riktigt bra också. Begravningen var fin men jag grät som en liten snorunge. Det var många som kom dit och de spelade väldigt fin musik. Jag ska ta och skriva ner hur min begravning ska vara så att den blir som jag vill när den väl inträffar. Jag menar tänk om jag blir påkörd av en bil och dör nästa vecka och  begravningen blir bajsdålig. Skulle ju vara ganska ovärt.

Meeeeen, jag hann ju inte bara med begravningen i helgen. Jag hann umgås mycket med en speciell vän också. Natten mellan fredag och lördag kan ha varit den bästa natten i mitt liv (okej kanske en överdrift där men den var jävligt nice). Sov dock inte så mycket och var helt död på lördagen. Jag hann i alla fall träffa Lina en snabbis också och sen åt jag middag med släkten. Hur som helst var helgen riktigt bra och det kändes lite tråkigt att åka ner igen. Jag hoppas jag kan åka upp igen nån gång i vår.

Nej nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag ta tag i min litteraturuppsats. Jag blev förresten godkänd på Language usage-kursen. Min uppsats om alkohol och cannabis gick med andra ord hem, ME HAPPY! Ha en bra dag vänner!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0