Detta var inte igår...

Jag har haft lite av en bloggpaus några veckor nu och det känns skönt. Jag har varit tvungen att koncentrera på skola (vilket jag inte heller har gjort). Jag har haft typ 5-6 uppsatser att skriva/kompletera och jag har skrivit EN. Skulle egentligen skriva idag också men nu har min dator fått virus. 38 stycken för att vara exakt. Men det kunde inte ha kommit mer lämpligt för i eftermiddag åker jag upp till Övik och då kan pappa fixa. Det jobbigaste med de där jävla virusen är att jag inte kan öppna några program, vilket inkluderar spotify! Nu sitter jag och lyssnar på min mp3 som bara innehåller massa gammal musik. Inte ultimat med andra ord.

Jag skulle som sagt plugga när jag kom hit till Falun men det har misslyckats fatalt. Jag började med några saker men körde fast och sen lade jag av. Nu har jag dock skrivit en uppsats på över 1300 ord om alkohol och cannabis, på engelska (som jag hatar!). Den blev ganska bra faktiskt och nu hoppas jag bara att jag har lagt upp strukturen rätt så jag blir godkänd.

Istället för att plugga har jag legat sjuk och näst intill apatisk i sängen och tittat på serier. Jag har sett nästan alla säsonger Trailer Park Boys, alla säsonger The Office, säsong 1&2 av Bored to death plus massa filmer. Detta betyder att jag vänt på dygnet helt. Jag somnar typ... Eller jag ska säga såhär; jag kliver upp tolv på dagen och kan inte somna förän.. Ja, det började med att jag somnade kanske 02.00 och nu somnar jag kanske 05.00. Lyckat! Men idag kom jag faktiskt upp 10.20 ungefär. Jag köpte en sovmask igår som funkade ganska bra. Det blev svart så jag kunde slappna av när jag skulle sova. I morgon måste jag upp ännu tidigare för då ska jag på farfars begravning som börjar 11.00 (tror jag).

Det är alltså farfars begravning som är anledningen till att jag åker upp till Övik i eftermiddag. Jag ska även äta middag med släkten på lördag och förhoppningsvis även hinna träffa en god vän. Det blir däremot inget festande, tror jag. Jag har nu bestämt mig för att skära ner på utekvällarna. Jag var hemma och myste förra helgen, helgen innan det var jag dock ute. Det var inte speciellt kul om jag ska vara ärlig. Jag är inte ens festsugen. Ibland är jag i och för sig sugen på lite vin eller baileys på kvällarna för att bli trött eftersom jag är så pigg jämt. Är lite sugen på att skaffa sömnpiller. När jag var sjuk fick jag smärtlindrande som var ganska starka och när jag tog två blev jag alltid skittrött så jag somnade och sov hur bra som helst. Jag har annars en tendens att drömma mycket och sova ganska oroligt. Jag tror det är därför jag måste sova så länge..

Nej nu ska jag ta och packa klart. Detta blev trots allt ett ganska innehållslöst och tråkigt men ack så långt inlägg. Ha en bra helg allihopa (jag säger det redan nu eftersom jag åker hem och gör helg redan idag, nog för att jag har haft helg i två veckor redan).

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0