Tjernobylfågeln med vingen på nacken

Fåglarna i Tjernobyl har 5% mindre hjärnor än andra fåglar. Hur gulligt låter inte det?! Små efterblivna fåglar som flyger runt i ett strålningsdrabbat område och får missfall.. Nej det är faktiskt inte så gulligt som det låter. Det är fruktansvärt. Jag har gjort min läxa till i morgon som går ut på att hitta en nyhetsartikel i en engelskspråkig tidning, sen sammanfatta den och skriva en ordlista och jag hittade den där artikeln och föll pladask. Jag är ju intresserad av miljö och Tjernobylkatastrofen tycker jag är väldigt facinerande att läsa om. Jag är i alla fall klar med läxan och kan slappna av resten av kvällen.

I natt drömde jag att jag var i ett stall där det var massa hästtjejer som blivit hjärntvättade eller nåt och flådde massa sjuka hästar och styckade dem. Jag var tvungen att smita därifrån för man fick inte vara där. Det var lite som ett sånt där ställe där massa nakna människor står med munskydd och tillverkar/blandar ut kokain. I det sista rummet jag var kunde man knappt andas för att det luktade så illa, men som tur var så  var jag förkyld i drömmen också så jag kände inte lukten. Det var en rätt sjuk men cool dröm.

Igår drömde jag däremot en superspejsad dröm. ÖA hemma i Övik firade typ 100 år eller nåt och hade världens tävling som jag vann. Först fick jag åka en sväng ut i rymden i en rymdfärja och sen när jag kom tillbaka till stan kom ett flygplan och hämtade mig och några andra som också hade vunnit och vi åkte till en nöjespark med massa klätterställningar. Man kunde klättra hur högt som helst och hoppa på trampoliner och grejer. Det var typ det coolaste jag varit med om. Sen när vi skulle tillbaka till stan hade de tömt området vid gallerian på trafik och så landade de planet på parkeringen där. Vi trodde att vi skulle störta men de ville bara överraska oss med att vi inte behövde åka från Gideå för att komma till stan. Det var nog en av de coolaste drömmarna jag någonsin haft.

I natt kommer jag nog inte drömma lika mycket för idag har jag nästan varit frisk! WIHO! Jag har dessutom varit nykter en månad nu så till helgen ska jag nog gå ut, men jag ska ta det lugnt. Kanske en halv flaska vin på förfesten eller så.. Michaela den tokfisen körde två-dagars i helgen. Hon fattar inte riktigt att hon börjar bli gammal. Hur som helst hade en killkompis till oss frågat var jag var då sa Michaela lite smidigt sådär att jag var sjuk. Sen lade hon till "och hon är kär hon ska inte ens skaffa nöjespass!" Älskar Michaela på fyllan.

Nu ska jag ta och lägga mig i sängen och läsa lite i min nya bok som jag för övrigt älskar mer än Michaela på fyllan. Jag har förresten lyssnat på The Cardigans och Kate Bush idag. Fan vad bra de är! Jag är egentligen inte så mycket för kvinnliga sångerskor men ibland klickar det. Nej, god natt och hejdå!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0