Sola går före skola?

Idag har jag varit på stan, i sommarkläder! Det är så varmt att jag nästan vill äta upp solen så att den aldrig försvinner (eller förr eller senare åker den väl ner i toaletten antar jag). Jag och Michaela struntade i lektionen idag. Jag har ändå bara missat ett seminarie i den kursen tidigare och jag orkade verkligen inte kliva upp åtta för att plugga i morse, men jag klev upp strax innan elva och pluggade ändå. Jag tror att min uppgift kommer bli ganska bra för jag har kollat upp massor av artiklar att ta referenser från, ambitiöst som fan med tanke på att det inte ens är en speciellt seriös uppgift.

Hur som helst har jag solat lite idag också. Jag är alldeles röd i ansiktet, men förhoppningsvis går det snart över till en mycket mer smickrande ljusbrun nyans. I eftermiddags åka jag och Michaela in till stan och käkade en sallad på Falan. Nu är jag mätt som jag vet inte vad så jag behöver nog inte äta mer idag (förutom lite zoo som är kvar sen igår). Jag var också till Cykel och Fjäll (en cykelaffär) och frågade vad det skulle kosta att fixa min cykel och han sa ungefär 600 kronor vilket är ungefär en miljard i studentpengar. Antar att jag måste göra det ändå för jag kan inte cykla i nedförsbackar vilket förstör lite av nöjet med att ha en cykel.

Jag har också hunnit börja på en spotify-lista med lite sommarmusik idag. Den är inte super men den funkar. Ska fila lite på den ett tag fram över. Länk till den i fall någon vill ha: Die Sommer '11

På torsdag åker jag ju upp till Övik och jag funderar lite på vad jag ska packa. Jag hoppas det är lika varmt där uppe som det är här för jag vill inte ha massa vinterkläder med mig. Ska i alla fall tvätta i morgon och börja packa lite, kanske borde ringa mamma och höra hur varmt det är där uppe så jag inte packar helt fel..

Nu ska jag ut i solen och njuta lite till innan jag måste göra klar min skoluppgift. Ha en trevlig dag!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0