Resfeber

I morgon bär det av mot Övik och Elin, Hanna, Alexandra, Lina och kanske en liten Tina på ett hörn. Och mamma och pappa så klart. Jag skrev en lista igårkväll innan jag lade mig med tolv punkter som jag skulle hinna med idag och jag har för en gångs skull lyckats bocka av alla. I morse sökte jag en extra kurs, mailade en lärare om en tenta och deklarerade. Sen gick jag till skolan på en lektion, pratade med läraren om en ny ide och riktning för min uppsats, sen gick jag och fixade massa andra saker, varit på banken och systemet bland annat. Jag har gått som en galning idag. Mina fötter var så jävla ömma så jag höll på att börja grina. Jag lyckades i alla fall springa en sväng i kväll. Jag klarade att springa ännu längre idag och sen gick jag längre än jag brukar (de två gångerna jag gått tidigare det vill säga). Jag har alltså haft en väldigt produktiv dag. Jag träffade förresten Joe på skolan och vi gick på max och käkade. MUMMA!

Min dag började dock inte så bra. Jag hade INGET att äta till frulle, förutom ett paket fil som gick ut för två dagar sen. Det var klumpar i det! För varje tugga jag tog blev jag bara mer och mer förbannad. Jag var arg som ett bi när jag kom till skolan, men lektionen var rätt kul så jag blev på bra humör och det har jag varit resten av dagen.

Nu har jag köpt färdkost till tåget. Det blev en påse zoo och en flaska vitamin well. Jag hade tänkt köpa frukt till i kväll eftersom jag förstod att jag skulle bli hungrig efter jag hade sprungit men mamma ringde precis innan jag gick in på willys så jag glömde helt bort frukten. Köpte två risifrutti, en till frukost och en som jag skulle ha på tåget men jag åt en i kväll och en blir frukost i stället.

En sak jag upptäckte idag var att jag lärt mig packa! Min väska är inte full och jag har alldeles lagomt med kläder med mig, hoppas jag. Har i och för sig typ 20 par trosor för 1,5 vecka, men trosor är alltid bra att ha. Jag har dessutom bara med mig två par skor. Ett par svarta högklackade höst/vinter/vårskor som jag kan ha när jag går ut och går på stan och typ jämt annars och ett par ballerinaskor som jag hoppas klimatet tillåter. Jag hittade ett par jättesöta ballerinaskor på H&M idag också, kostade bara 99:- tror jag. Funderar på om jag ska köpa dem om jag kan ha dem. Minsta storleken var 36 och det brukar vara lite/mycket för stort för mig. Jag kanske kan lägga i en sula?

Nej nu ska jag se klart Big Brother och sen ska jag se Up In Smoke från 1978 som jag började se nyss. Den verkar skitrolig! God natt gott folk, vi ses i morgon Övik!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0