Musikaler?

Jag måste bara få uttrycka mitt missnöje mot den fruktansvärda filmgenren musikal! Musikaler kan mycket väl vara den värsta genren jag vet. Jag tror till och med att jag hellre skulle se en krigsfilm än en musikal.

Jag sitter just nu och försöker kolla på Across the Universe, en Beatlesmusikal med en av mina favoritskådespelare (inte för att hon är skitbra men för att hon är snygg och varit tillsammans med Marilyn Manson) Rachel Evan Woods. Har jättelänge velat se den och idag går den på 8an så jag tänkte passa på att se den. Seriöst, jag spyr snart. Den är så fruktansvärt jobbig! Jag älskar både musik och film så man kan ju tänka att musikaler ska vara den ultimata kombon, men icke. För ett tag sedan såg jag Dreamgirls med Beyonce och Hudson (vad hon nu heter i förnamn) och den var till och med värre. De sjunger ju HELA TIDEN. Helt ologiskt och töntigt.. Dreamgirls var dessutom världens wäil(vet inte hur det stavas så jag skriver som det låter)-soppa och gick inte att kolla på bara därför. Och Glee ska jag inte ens ta upp egentligen för det är typ kräkmedel via televison. Det låter som att alla, precis alla sugit i sig en liter helium inför varje sång. Det ser dessutom ut som Sjunde Himlen i en nyare tappning. Det ser så kristet och oskyldigt ut. Jag förstår om typ 12-åringar gillar det men det verkar vara hur stort som helst ju.. Why?

Jag kan inte ens specificera vad som är så dåligt med musikaler för det finns inget bra jag kan peka ut som kontrast. ALLT är dåligt med musikaler! ALLT ALLT ALLT!!!

Nu får jag vänta en halvtimma på lite kvalitets-tv i form av [trumvirvel] Big Brother! Wiihooo! Och i morgon blir det en mini-utgång. Jag ska tydligen aggera wingman åt en vän. Jag undrar vad mina uppgifter är. Har aldrig riktigt förstått det där fenomenet med wingmen.. Ska bli spännande. Ha en bra kväl!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0