I got sunshine on my mind

Fan vad härligt det är med vår och framför allt med SOL! Jag har legat på ballen hela dagen och lapat denna underbara lilla sol. Maria sa dessutom att ozonlagret är extra tunt nu, så bring it on hudcancer! Det bästa av allt är att jag smörjt in mig med piz buin och luktar hur gott som helst at the moment. Nu har jag dock fått nog av vår kvava lilla balkong och ska bege mig till willys med Maria. Jag tror vi ska köpa varsin glass, sen ska jag köpa kyckling också så jag kan göra en god kyckliggryta i helgen.

De senaste dagarna har jag vaknat hur tidigt som helst. För några dagar sen vaknade jag strax innan sex av mig själv, jag var rätt pigg men jag låg kvar i sängen och halvt sov och halvt var vaken. Jag drömmer så himla mycket då och jag kan bestämma själv vad jag vill ska hända i drömmen (ibland i alla fall). Idag vaknade jag åtta men låg kvar och drog mig till strax innan tio. Det är så skönt att ligga i sängen, det kan nog vara det bästa jag vet.

I helgen blev det lite fest ändå. Doris, ett blåbär, fyllde år så vi drog på fest där. Det var mycket folk och jag var rätt full och hade riktigt skitkul. Det var längesen jag gick ut och hade så kul. Jag gjorde dessutom inte av med några pengar på krogen (tror jag) vilket är toppenbra. I helgen ska jag dock ta det lugnt, plugga och mysa lite. Maria åker upp till Kiruna i morgon så nu blir jag ensam igen ett tag. Känns lite trist men det är bara att bita ihop. Kanske skulle ta och baka mig en paj jag kan prata med nån dag?

Om precis en vecka åker jag också norrut. Ska bli så kul att träffa Elin, Hanna, Lina, Tina och Alexandra igen. Jag pratade rätt länge med Elin på facebook idag och insåg hur mycket jag saknar henne. She is lovely! Jag saknar de andra också och mamma och pappa. Ska bli skönt att åka upp till Övik ett tag och komma bort från falun, som nu för tiden är rätt tråkigt. Nej nu ska jag kila iväg till affären. Ha en bra dag!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0