Dystert inlägg..

Jag är riktigt less nu för tiden.. Har ingen ork, är inte glad och funderar rätt mycket på livet. Förut har jag alltid föreställt mig själv i framtiden, lycklig och framgångsrik sådär, och det har peppat mig och fått mig på bra humör men det funkar inte längre. Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill göra i framtiden och jag känner att jag borde ha lite hum om det nu när jag trots allt är 23 årjävlar. Jag tror det är en lätt minideppression som ligger och gror just nu. Jag njuter inte ens av musik längre! Jag brukar alltid ha perioder då jag lyssnar på en speciell musikgenre men nu hoppar jag bara mellan alla mina listor på spotify och är inte tillfreds med något, och när jag inte njuter av musik är något på tok vill jag lova! Jag är dessutom lite grinanödig men jag har inga tårar. Det är lite frustrerande. Kanske om jag ser en riktigt sorglig eller vacker film?

Dessutom har jag massor i skolan jag måste göra. Ligger efter som fan efter förra terminen och nu har jag hamnat efter den här terminen också och jag har varken ork eller lust att ta tag i något av det.. Det värsta är att jag verkligen MÅSTE ta tag i det för annars kommer jag aldrig få några pengar. Jag försöker leva på existens-minimum men det går inte så jättebra.. Idag gjorde jag en paj! Onödigt som fan.. Men när jag skulle köpa balsam och duschtvål tänkte jag faktiskt väldigt ekonomiskt. Eller för det första fick jag världens beslutsångest när jag skulle välja balsam. Stod och valde i säkert fem minuter (helt ensam som en jävla snorunge med beslutsångest). Det slutade med att jag köpte det som hade billigast literpris (samma som jag haft innan och som räckt i säkert fem månader). Vad gäller duschtvålen så var jag helt inställd på att köpa en jättegod från Palmolive men det slutade med att jag köpte en som luktade äckligare men var mycket större och billigare (i och för sig var det också Palmolive för jag kommer aldrig köpa euroshoppertvål).

Min paj blev i alla fall äcklig så jag dränkte den i vaniljvisp.. Nu ska jag sätta igång och plugga inför morgondagens seminarium. Jag skulle egentligen plugga hela dagen men så har det inte blivit. Jag såg en film till en kurs i morse. Unforgiven hette den, en western av Clint Eastwood. Den var riktigt bra faktiskt. Nu måste jag bara besvara 8(!) frågor om den. Men det går nog snabbt.. Inte mitt största bekymmer just nu vill jag lova.

Och Maria är borta en vecka till. Jag vill grina! Jag är så ensam. Tänk om jag kommer vara ensam hela livet?! Jag träffar killar hela tiden men antingen visar de sig vara skitkonstiga eller så tröttnar jag bara.. Jag kommer nog aldrig träffa en perfekt kille. Men å andra sidan kan jag ju köpa en kanin eller nåt och älska den i stället. Varför finns det inga perfekta människor?

Nej fyffan vad tråkig jag är.. Men å andra sidan kanske du som läser blir lite glad av att läsa om olyckliga människor. Det blir jag ibland.. Jag har i alla fall bestämt mig för att vara helt nykter ett tag. Ska så klart festa lite när jag kommer hem till Övik i påsk men innan det ska jag inte festa alls. Jag tycker inte om att festa längre.. Tycker inte om alkohol längre ens (ta i trä). Nej nu ska jag dricka saft och lyssna på Tom Jones - What the world needs now is love för så känner jag lite just nu. Eller rättare sagt "what I need now is love, sweet love". Fin låt det där. Och just ja, jag är lite kär i Alec Baldwin (det efternamnet ser lite efterblivet ut i skrift).

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0