Miljöpartiet kanske?

Här sitter jag i min nya favoritslapparkofta, min Harry Potterinspirerade Quidditchdommarrandiga-myskofta. Har precis spenderat fyra timmar tillsammans med Michaela, Sara (från vår studiegrupp) och ett häfte med underbar engelsk gammatik. Jag vill förtydliga att ordet underbar var proppfullt med ironi. Vi pluggade kanske en timma sammanlagt sen snackade vi mest skit. Det var trevligt. Fattades bara en flaska vin så har vi varit tillbaka till förra terminens pluggsessioner. Jag vaknade i morse och planerade min dag. Så här såg den ut:

  • Plugga
  • Promenera in till stan och köpa ett halsband, ett brosch, leggings och strumpor
  • Handla lite kykling på Willys (för den är så billig)
  • Laga köttfärssås som jag ska äta i veckan
  • Ta ett långt mysigt bad med levande ljus och skön musik i bakgrunden
  • Eventuellt plugga lite eller se en film i kväll
  • Hoppa i säng tidigt för i morrn blir det tidigt upp

Jag hann inte med stan, får se om jag orkar ta ett låååångt bad, det blir inget plugg i kväll och jag orkar nog inte göra köttfärssås. Jag är lite pissed för att jag inte hann med stan. Hade redan planerat en snygg outfit till i morrn när jag ska vara i skolan med Edward igen. Jag hade verkligen velat hitta ett snyggt brosch till min blå klänning. Skit i det då!

jag åt i alla fall en jättegod broccoligratäng till middag både idag och igår. Synd bara att det blev fiskbuljong i stället för grönsaksbuljong. Men den funkade ju ändå. Gratängen var fyra portioner. Jag gluffsade i mig den på två! Men jag var fan hungrig, så det så!

Fick hem en räkning från sjukhuset idag också. 300 kronor och de visste inte ens vad felet var. Hur som helst, jag har så jävla mycket räkningar denna månad så det gör inte så stor skillnad. Sen ska jag ju varken festa eller köpa några kläder denna månad så jag har ju lite mer pengar än vanligt ändå.

Nu ska jag bege mig till affären, känns inte så kul för det är pissväder ute. Eller det finns ju egentligen inga dåliga väder, bara dåliga kläder och jag har ju både stövlar och regnjacka så jag är fit for fight! Fick förresten en liten broschyr från miljöpartiet idag. Jag gjorde ett test på internet igår och miljöpartiet passade ganska bra in på mina frågor så just nu lutar det åt att miljöpariet får min röst i valet. Det har pendlat lite mellan dem och socialdemokraterna men jag skummade igenom lite i broschyren och det såg helt okej ut.

Nej nu ska jag ut i rusket och köpa billig kykling och popcorn. Lägger upp bilder från sittningen när jag kommer hem.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0