Stark mat

Idag har min mage inte mått så bra. Jag gjorde mat igår men glömde en viktig ingrediens nämligen sweet chilimarinad som kykling, bacon och champinjoner skulle stekas i så jag tog i stället massa sambal olek och cayenpeppar. Det var nog bland det starkaste jag ätit. Jag måste lära mig att smaka av medan jag kryddar för annars kan det bli svettigt att äta. Min mage har låtit hela dagen, sen har jag hunnit med att gå på toan ett par gånger också.. Nu är all mat uppäten i alla fall och jag hoppas att magen är bättre på onsdag när jag ska till skolan.

Min nya vana, att kliva upp klockan nio gick förresten inte så bra. Jag sov i min nya sköna jump siute-pyjamas i natt och den var underbar, sen är det så mörkt i rummet när jag vaknar nu när jag har rullgardin så jag vill inte kliva upp. Jag snosade först en timma, sen stälde jag om larmet till 10.30 och sen snosade jag trettio minuter till. Men jag har läst två kapitel i kurslitteraturen idag utan att somna. En liten applåd tack? Det tar dock en jädra tid att läsa boken. Två kapitel tog kanske tre timmar. Det är nästan lite pinsamt..

Nu ska jag och min smala sambo titta på halv-åtta hos mig sen ska jag nog sova. Jag är trött!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0