Smygpremiär på kåren i kväll

Det borde kunna bli hur bra som helst. Det blir ingen förfest här som tur är, kommer inte bli det på ett bra tag känns det som. Vi bodde alltså i förra lägenheten i ett helt läsår och fick aldrig några klagomål och nu har vi fått två på två veckor. Kanske skulle bjuda grannarna på muffins? Insparken är iofs snart över och våra vanliga förfester brukar vara så lugna och fridfulla så det ska inte bli några problem.

Stal lite bilder från Marias blogg:


Köket var ganska mysigt till en början, sen blev det proppfullt.


Vardagsrummet var ännu mer proppat.


Hallen var dock värst. Ett tag gick det inte att stänga dörren...

Idag har jag  varit på min första lektion. Jag fattar inte ett skit av hur schemat ser ut eller vilka böcker vi ska köpa. Jag vet dock att det kommer bli en hektisk höst med både engelska (som tydligen kommer ha ett stenhårt tempo) och min lilla tyska. Jag kanske blir ambitiös ändå, jag tänker hålla tummarna och inte festa så mycket. Då kanske jag klarar det.

Min tå som jag skar upp i går kräver nog sjukvård är jag rädd. Jag har haltat mig fram hela dagen. Det gör skitont! Nu ska jag ta en snabb dusch och sen hugger jag in på mina baccardi breezer som är huuur goda som helst. Min första mango var en skräckupplevelse men den var nog dålig för nu är de mina favoriter. Jag har även en körsbärsöl. Jag funderar dessutom starkt på att hänga med ett par blåbär på jazzklubb i stället för förfesten på Bojsen. Jag har ju länge velat gå på jazzklubb. Det kommer bli lite dyrare men det är det kanske värt. jag får ju snart studiemedlet (vilket kommer gå enbart till mat och litteratur).

Nej nu ska jag dricka upp min mjölk och ta en dusch.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0