Sambomys

Jag och Maria har varit som ett gammalt gift par i kväll. Det har varit nice som fan. Först såg vi Halvåtta hos mig sen såg vi Idol och delade på en vitlöksbaugette och efter det kollade vi lite på någon debatt inför valet. Det var skitmysigt. Jag var "kvinnan" som fixade vitlöksbrödet och diskade undan medan Maria kollar hockeybibeln och taggar inför hockeyn på fredag. Jag gillare! Vi ska förresten se hockeymatchen på fredag i stället för att gå ut. Vi två och michaela och Jennifer ska äta tacos och en efterrätt som vi såg på Halvåtta hos mig idag. Det var vit chokladmousse med apelsin, verkade skitgott. Sen ska vi kanske dra en film och efter det hockeyn. Det är Frölunda mot Timrå. Känns ju nästan lite som hemma.

Det blev dock inget bad för mig ikväll däremot gjorde jag köttfärssås för hela slanten. Tror tyvärr att det kan vara den starkaste köttfärssåsen jag gjort i hela mitt liv. Gick lite bananas med chilisåsen och sambal oleken där. Jag tog pyttelite längst fram på en tesked och skulle smaka och efter en liten stund brände det som tusan i käften. Får se om det går att äta över huvud taget i morrn. Jag hoppas verkligen det. Jag hade dessutom i minimajs precis som J hade i somras. Det var så gott och sen såg det fint ut. Min köttfärssås såg jättefin ut, hoppas den smakar lika fint.

Idag har jag också betalt alla mina räkningar (förutom studielitteraturen som är den saftigaste). Känner att vuxenpoängen dimper in här på löpande band. Det känns riktigt bra faktiskt. Jag har lite idiotiskt kanske beslutat mig för att jag bara ska vara nykter i tre veckor också. Sen fyller Michaela år och Elin kommer hit så då vill jag faktiskt passa på att partaja lite. Dessutom har jag varit nykter nu i två dagar och drömt mardrömmar och sovit jätteoroligt båda nätterna, och jag hörde nyss att mardrömmar kan bero på ändrade alkoholvanor så jag tänker skylla på det. Kom att tänka på nu att när jag festade som hårdast förra hösten och i vintras hade jag väldigt mycket mardrömmar. Det tror jag dock berodde på annat. Men tre veckor nykter är mitt nya mål.

Nu ska jag torka håret och hoppa i säng. Ska upp kvart i sju i morrn, sen har jag seminare. Hoppas det går bra.  Jag ska försöka knåpa ihop en stadga till Kult också, måste träffa de som skötte Kult förra året också så jag  får något passerkort till lokalen och lite mer info. Jag har en fullspäckad dag med andra ord så god natt!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0