Oambitiös

Okej, jag är inte så ambitiös som jag trodde. Lade mig i sängen för att läsa lite till skolan, som vanligt somnade jag efter några sidor. Det var inte för att boken var tråkig, det är en novell som heter Death of a sales man och den är ganska mysig (eller något) utan det handlar snarare om att det är kurslitteratur. Jag kan inte hålla mig vaken. Har nu läst halva boken i alla fall och jag ska fortsätta läsa när jag går och lägger mig. Jag har dock inte börjat med den argumenterande texten, jag förstår inte uppgiften, men jag har läst lite till den i alla fall. I morrn blir det plugga för hela slanten. Då måste jag göra seminarieuppgiften till onsdagsseminariet. På eftermiddagen ska jag träffa Michaela som hade Kult förra året och skriva klar verksamhetsplanen och på kvällen ska jag tvätta.

I kväll har jag sett Svenska New Yorkfruar. Jag blir så facinerad när jag ser hur puckade vuxna människor kan vara. Det är för mig underhållning på HÖG nivå. Något jag inte fattar är hur rika män kan vilja leva med så osmarta kvinnor. Puckat är vad det är.

Jag och Maria åt pannkaka idag. Det var gott. Dock hade vi stora problem med att få upp locken på syltburkarna. Jag önskar att jag hade en stark kille här som kunde öppna burkar och flaskor åt mig. Efter många försök var det trots allt jag som fick upp dem. Jag som aldrig kan öppna burkar.. Lite imponerad blev jag av mig själv må jag säga. Jag åt blåbärssylt från Eldorado. Det var snarare gele än sylt, men den smakade helt okej. Nu ska jag titta klart på en film jag påbörjade tidigare idag. Grand theft Parsons heter den. Den fanns i en Tarantinobox som Björn fick av mig på alla hjärtans dag och jag hade fått för mig att den var ganska bra. Det var den inte, jag måste ha blandat ihop den med en annan film. Jag kan dock inte se en halv film utan jag måste se klart den. På tal om Björn så har jag haft honom på skallen hela dagen. Jag drömde om honom i natt, drömmen påminde lite om Brokeback Mountain men utan homosexualiteten. Jag hatar mina drömmar ibland. Jag undrar om man drömmer lika mycket med sömnpiller? Nåväl, nu ska jag avsluta detta ytterst ointresanta inlägg och titta klart på filmjäveln. God kväll.

Ni får en jättego låt också: Malcolm McLaren – About Her

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0