Kult

I år är tanken att jag ska starta upp Kult. Kult är alltså en studentförening speciellt för medieutbildningarna på Högskolan Dalarna. Jag ska visa filmer (studiesocial verksamhet) och utföra utbildningsbevakning. Jag tänker skita i utbildningsbevakningen i år för jag fattar inte ett skit av den. Däremot ska jag fokusera på att göra Kult bra och roligt. Jag har värsta visionerna och idéerna nu. Först och främst ska jag visa skitbra filmer. Har för mig att filmerna förra året inte var några höjdare. Det blir det ändrig på i år. Sen kom jag på den fenomenala idén att arrangera en sittning! Smart va!? Sittning är alltså en middag för studenterna, man äter gott, dricker gott och eventuellt leker lite lekar och sjunger. Då kan man ha ett film- och musikquiz, plus att Alma som jag och Michaela pluggar med nu skulle kunna vaa DJ på kåren efteråt. Jag älskar min nya idé!

Jag har dessutom hört flera stycken som vill gå med, det bådar ju jävligt gott (nog för att jag var bombsäker på att jag skulle gå med förra året vilket jag inte gjorde). Jag fick hem mina nya filmer idag också. Ska visa Alice in Wonderland på söndag, första Kult-filmen denna termin. Jag är sugen på att se den idag, men jag spar mig till söndag. Har ju trots allt sett den två gånger redan och jag vill ju inte tröttna på den än! Fick också hem Metropia och Fantastic mr.Fox. De har jag sett säkert tre gånger vardera i sommar också, men jag älskar dem!


Filmgodis!

 

Nu ska jag plugga lite och beställa kurslitteratur. Böckerna jag beställde förra veckan har kommit nu så jag måste hämta ut dem. Jag har dock funderingar på att skippa all tyska i höst och ta den nästa år. Jag känner att jag inte kommer hinna med plus att jag redan ligger efter med någon uppgift på grund av insparken. Jag kan läsa tyska sen. Hörs, hej!

 

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0