Grammatik och morotssoppa

Min nya vana lyckades inte idag heller. Jag klev upp halv elva igen. Däremot har jag lyckats plugga mycket. Jag har gjort två seminarieuppgifter, både morgondagen och den till på fredag. Känner mig väldigt duktig. Nu ska jag snart lägga mig och läsa lite också. Jag gillar inte riktigt boken, men den växer som tur är.

Idag gjorde jag och Maria morotssoppa. Den blev skitgod! Har dessutom en matlåda till i morrn. Blir bra till lunch efter skolan i morrn. Jag kommer vara helt död i morgonkväll om jag inte sover lite under dagen. Men det kommer jag nog göra. Jag ska läsa när jag kommer hem från skolan, då somnar jag garanterat. Börjar på skolan 08.30 och på kvällen ska jag jobba i baren (eller nåt) på kåren och slutar inte förrän 23.00 ungefär. Jag missar alltså mina två favoritprogram, Skånefruar och Kungarna av Tylösand. Det suger fett, jag får se om jag ids fortsätta i 6-m när jag ska behöva missa massa bra tv.

Idag har jag återigen försökt få tag på mannen som ska ge mig tillträde till bion. Han går inte inte inte att få tag på. jag blir galen! Nu skiter jag i det där. Det blir ingen bio på torsdag, tråkigt men högst troligt. Jag har dessutom hittat en bra film att visa på KULT, Rushmore av Wes Anderson. Den var skitbra, påminde om resten av alla Wes Anderson-filmer jag har sett. En dramakomedi med helt puckad handling. Skitbra verkligen!

Nej nu ska jag läsa och sova. Jag är trött.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0