Förlust

Det gick ju inte så bra för de röd/gröna igår, visst det är inte jordens undergång men jag hade hellre sett en annan utgång i valet. I landstingsvalet i Dalarna fick MP och SD lika många procent av rösterna. Det är lite skrämmande dock. Jag tror vår granne röstade på SD och de lånade vi ut mjöl och socker till igår för att de skulle få äta plättar. Men jag gjorde det för barnets skull för mamman är en häxa (på riktigt: ser ut som en, låter som en och skriker som en).

Jag tittade på Guldkompassen och Brokeback Mountain igår. Båda var bra men bäst var Brokeback Mountain. Den handlar om två män som blir kära och försöker dölja det för att det inte är accepterat. Det enda som förstörde var att det värsta jag vet på film är hatbrott, speciellt mot homosexuella för de ska alltid skära av deras snoppar och misshandla dem så brutalt, och jag var bombsäker på att det skulle hända så jag satt och oroade mig hela filmen. Det hände inte, eller det kanske hände men man slapp se det. Brokeback Mountain är i alla fall en av de bättre filmerna jag sett. Den var romantisk och vacker. Rekomenderas starkt!

Nu sitter jag i min morgonrock och dricker smoothie som jag köpte på extrapris på Willys igår, mums filibaba. Ska snart ta tag i den argumenterande texten till English Usage. Jag trodde vi fick skriva om vad som helst men det får vi inte. Ämnet är djurförsök. Så jääääävla tråkigt, och uttjatat om inte annat. Jag ville skriva om adoption ju. Men det är bara att gilla läget. Jag läste massa igår innan jag somnade dessutom, jag börjar bli ambitiös i skolan känner jag. Känns skönt om jag ska vara ärlig. Nej nu ska jag boka tvättid och sätta igång med skrivandet. Här är förresten klänningen och koftan från H&M som jag funderar på (om jag inte köper en One Piece). Vad tycks?


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0