En dyr natt..

God morgon! Jag har haft en hektisk natt. Pluggade lite till seminariet innan jag lade mig, kom i säng strax innan elva. Jag vaknade innan ett av att jag hade så jävla ont i magen. Det gick verkligen inte att sova. Jag brukar ofta ha ont i magen men det går alltid över när jag sover, men det här gjorde ont på ett helt annat sätt. Låg kvar några timmar och tänkte att jag skulle kunna somna men det gick inte och det gjorde bara ondare och ondare så jag trodde det var blindtarmen eller nåt och ringde 1177 (tror jag det var) och de tyckte jag skulle åka in till akuten. Så jag ringde taxi, tog på mig en tunika, inga byxor för de skulle trycka på magen och göra ont sen snabbade jag mig ner till taxin. Jag hann bara ner för trappan sen spydde jag. Min spya ligger i gräset utanför porten. Den smakade skitilla av mina chicken nuggets med ost dipp. Kommer fan inte kunna äta det idag.. Eeeeller?

Åkte sen in till akuten och blev mottagen av en skitsnygg läkare, tror han var kirurg. Han tog några rör blod från min arm. Det var inte så farligt, kanske skulle ta och bli blodgivare ändå. Det enda som syntes i blodet var tydligen att antalet vita blodkroppar var lite lägre än normalt, annars är jag frisk som en nötkärna. Jag fick ligga inne på en sån där brits eller vad det heter (som man blir undersökt på) några timmar, somnade nog ett litet tag, sen kom en annan läkare in och kände på magen och sa att det såg bra ut och att jag kunde åka hem men att jag skulle komma tillbaka om det fortfarande gör ont under dagen. Det gör fortfarande lite ont, men jag tänker inte åka tillbaka i onödan för det gör inte lika ont som i natt. Då var det fruktansvärt. Det kan vara blindtarmen sa han. Det brukar kunna visa sig på olika sätt, men jag tänker hålla tummarna för att det inte är det. Det blir dock en nykter kväll för mig idag. Jag följer nog med på kareoken men jag kommer inte dricka.

Min natt gick alltså lös på 300 kronor i taxipengar helt i onödan, haha! Jag kanske är hypokondriker ändå, men jag har verkligen aldrig haft så ont i magen i hela mitt liv. Det blir dessutom inte bättre av att jag har träningsvärk i hela magen.

Hoppas ni haft en bättre natt än mig. Nu blir det frukost.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0