Slutet på min vita månad

Hej! Idag lyckades jag äntligen kliva upp i tid. Ställde larmet på 09.30 och klev upp utan att snoosa. Jag har dock inte hunnit göra så mycket nytta idag. Jag har dammsugit och ätit frukost, and that's about it. Jag ska dock cykla in till stan snart och fixa en stämpel på mitt kårlegs-kvitto så jag kommer in på kåren i kväll. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för kläder i kväll. Det står mellan min svarta långklänning och en kort grå klänning med massa prylar uppe vid halsen (och allt annat i garderoben för den delen). Det är tydligen festival-tema på kåren i kväll, men jag är less på festivaler nu. Jag vill inte ha festivalkläder förrän nästa sommar. Jag har fan längtat efter att få klä upp mig så det tänker jag göra.

Jag sov jätteskönt i natt. Insåg på seminariet igår att jag skulle på ordförandeträff på kvällen så jag värvade Michaela till styrelsen och tog med henne på mötet sen åkte jag hem, kollade på The Boat That Rocked för första gången. Den var riktigt bra, mycket bra musik från en svunnen om inte annat. Sen såg jag Horton som jag älskar. När jag får barn ska jag läsa Dr.Seuss-sagor för dem, för Kato (eller Ruben, Quentin eller Valentin) och Chloê. Efter de två filmerna sov jag gött som fanken.

Nu ska jag ta och cykla in till stan och fixa stämpeln och handla grönsaker och bacon så jag kan göra en cesarsallad till middag. Jag funderade ett tag på att köra en Varpan men jag är inte sugen på pizza, och om jag skulle få för mig att ta en tight klänning i kväll är jag körd, så sallad it is! Sen ska jag ta ett bad, lägga på en ansiktsmask och raka benen och medans kanske jag hugger in på vinflaskan jag fick av pappa. Nu var det längesen jag drack vin.. Kommer bli MUMMA!!! Hörs i morrn om jag inte överskattar min alkoholkonsumtionsförmåga så här efter en vit månad och dör, mohahah!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0