Hockeyhora?

Nu har jag varit på hockeymatch! Lite synd att vi valde just den matchen för den sög. HAIK (Faluns lag) vann med 26-1. Det var förnedringhockey på hög nivå. Jag tyckte lite synd om bortalaget för de var verkligen skitdåliga. Mest synd var det om målvakten. Jag tror han fick 99 skott mot sig och släppte inte 26. Inte så pjåkigt egentligen med tanke på att han räddade 73 skott. Jag har i alla fall insett att jag inte är någon hockeymänniska. Jag var så rastlös ett tag att jag nästan ville grina. Som tur var hade jag lite baileys att smaska på. När Björns lillebror spelade i Husum var det mycket roligare, men då var det lite bättre hockey också. Igår kunde de knappt skjuta pucken.

Bildbevis på att jag varit på hockey:




Jag klädde på mig ordentligt så jag inte skulle frysa. Jag frös INTE!
Men jag såg lite ut som en dagisfröken (förskolelärare när mamma läser).


Maria var lika snygg som alltid. Jag tror jag ska skapa ett inlägg med "the best of Maria".


Vi hittade Nicklas och hans kompisar i det enorma publikhavet också.

Det var faktiskt inte helt åt skogen att kolla hockey om jag ska vara ärlig. Det var lite tråkigt bara att de spelade så dåligt och att det var typ 50 pers i hela byggnaden (inklusive spelare och domare). Jag kanske ska försöka få med mig någon på Swedbank (Fjällräven center) när jag åker hem i jul?

I kväll skippar vi sport och äägnar oss åt musik i stället. Indiekonserten i stan är målet. Hannover Bob ska spela och med tanke på att vi nog var det närmaste groopies de hade ett tag är det väl inte mer än rätt att vi går och ser dem spela också. Jag måste ju erkänna att jag inte är något vidare indeifan men what the duce, jag gillar ju musik över lag så..

Nu sitter  jag och äter frukost. Champis och popcorn, nyttigt! Men jag orkar inte göra något annat. Jag ska passa på att städa lite idag och sen ska jag plugga. Jag känner mig inte på plugghumör idag.. Och igår gick det rätt bra på seminariet. Jag var ju väl förberedd och jag pratade på ganska mycket men sen när jag skulle skriva tentan fick jag en jävla black out. Eller black out var kanske att ta i . Men jag var törstig, trött och hade ingen energi så jag läste tre kapitel i boken, skrev en mening sen satt jag och funderade hur länge som helst men fick inte fram ett skit, så efter två timmar gav jag upp och gick därifrån. Det blir omtenta på den och då ska jag se till att ta med gem, övertrykningspennor, VATTEN, uppslagsbok och se till att sova ordentligt natten innan. Då kommer det gå bra för det var inte så svårt egentligen. Jag tror jag överanalyserar uppgifterna och tänker att de är svårare än vad de är och då ger jag upp. Jag suger.. 

Jag har sovit så lite i veckan så jag tog igen det i natt. Jag sov nästan elva timmar!!! Nu är jag sååå utvilad, det känns riktigt skönt. Jag vaknade dock några gånger. En kille ringde två gånger, men jag tryckte nog bort det för jag kan inte prata när jag är nyvaken, jag låter som ett mongo. Sen fick jag två sms också, av två olika killar! Snacka om poppis! Hitta en pojkvän till jul lär ju vara nemas problemas, men å andra sidan är jag lite osäker på om jag vill det. Skulle vara ganska skönt att dö också. Jag undrar hur vårt kollektiva självmord ska gå till.. Jag kom på en bra ide för några dagar sen. Det enda som behövs är en såg och ett stort träd. Sen sågar vi ner trädet och ställer oss under det när det faller så vi får det i huvudet. Det borde man väl dö av? Michaela ville bli skjuten i någon pulsåder i låret. Hon vill vara ett snyggt lik. Det enda jag egentligen bryr mig om är att mina organ ska kunna doneras vidare till behövande eller forksning.

Oj, nu är klockan halv ett. Maria är på innebandy turnering och jag ska försöka städa innan hon kommer tillbaka. Ha en bra lördag!

Puss!

Kommentarer
Postat av: mortina

Vad är det för fel på barnskötare. Diskriminerar du

din egen mor? Nu blir det ingen julklapp.

2010-11-20 @ 17:47:35
URL: http://princesslajnia
Postat av: Lajnia

Jag skrev dagisfröken för att alla andra kallar det dagisfröken, JAG vet dock att det heter förskolelärae. Därför skrev jag det så du skulle veta att jag vet att det heter det, så jag vill nog gärna ha en julklapp ändå :)

2010-11-20 @ 21:42:33
URL: http://princesslajnia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 03:50:35
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0