Sov som en stock


Jag måste ha sovit hur tungt som helst i natt för nät klockan ringde i morse 06.00 måste jag ha stängt av den av misstag och somnat om och när det började borra i lägenheten brevid/under/nån annan stan vaknade jag bara en snabbis och lade en kudde på huvudet och somnade om. Jag trodde seriöst att de inte hade borrat mer men enligt Maria hade de tydligen borrat hur mycket som helst. Man sover nog tungt om man man inte vaknar av en betongborr. Kan i och för sig ha berott på att jag låg uppe och läste rätt länge i natt. Som vanligt får det konsekvenser när man sover så hårt. Jag missade seminariet som jag faktiskt hade förberett mig för. Pratade sock med läraren idag och kommer få göra det lite senare.

Nu ska jag promenera till affären och spendera de sista pengarna denna månad på lite mat, sen ska jag läsa läsa läsa och även plugga lite inför omtentan i gramatik till i morgonbitti. Idag blir det fiskpinnar och pottimos till middag. Jag tror jag ska köpa lite choklad också så jag orkar hålla mig vaken länge nog att läsa ut boken i kväll. Boken till litteraturen är rätt bra faktiskt. Notes on a scandal heter den och finns även som film (som jag ska se i helgen eller något). Den handlar om en kvinnlig lärare som inleder en romans med en av sina elever. Snuskigt och spännande, jag gillar det.

Nej nu ska jag kila till willys så jag får lite mat i magen.

Puss!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0