Kan man få ont i huvudet av för mycket information?

Som jag har pluggat idag. Jag har först och främst skrivit två sidor om svenska traditioner och skit, vilket tog hela eftermiddagen, och nu har jag läst tre kapitel i en engelsk dryg bok som bara är text text text. Ett kapitel läste jag dessutom i onödan. Jag hade bara behövt läst ett stycke men jag är lite slarvig när jag läser instuktioner så jag får skylla mig själv. Jag har skitont i huvudet också. Har haft det i tre dagar nu. Som tur var hittade jag en sista liten ipren i en låda nyss. Jag måste köpa ipren, och star warsplåster för de håller på att ta slut. Kan man få ont i huvudet av för mycket information? Och kanske den allra viktigaste frågan jag undrar över: kan man få dåligt minne om man dricker för mycket alkohol?

Jag har faktiskt hunnit med annat än plugga idag. Jag har suttit och lyssnat på klassisk musik hela dagen. Jag har försökt hitta ett jättebra stycke av Rachmaninov men jag kommer verkligen inte ihåg vad det heter (inte ens hur det går när jag tänker efter). Jag ska ringa och be mamma kolla upp det åt mig i veckan. Jag skulle verkligen vilja gå på en klassisk konsert. Det skulle nog vara ganska häftigt. Jag har kommit på att min favoritkompositör är Chopin. Han har ett stycke som är så vackert så jag nästan vill grina och böla och gråta när jag hör det.

Nu ska jag försöka plugga klart, har en del kvar att göra vill jag lova. I morgon börjar mitt seminarie klockan 08.30, sen måste jag vänta i typ tre timmar innan lektionen börjar men då ska jag försöka skriva The Namesake. Snövit får följa med till skolan i morgon. Jag hoppas jag inte försover mig som sist när jag drömde att Michaela skickade ett sms och sa att industrisemestern började och att hon skulle stanna hemma och titta på utsikten (utsikten skulle alltså vara män i bar överkropp som sprang runt och hade semester). Jag hoppas inte hon skickar ett sms i morrn så jag i min nyvakenhet inbillar mig något liknande igen och tror att jag också kan stanna hemma. Nej åter till bokjäveln!

Jag åt förresten jättegod köttfärssås idag. Jag ville nästan äta middag en gång till för det var så gott! Jag är en riktig liten mästerkock, om än något ivrig med sambal oleken.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0