Jag kan om jag vill?

Har nyss kommit hem från skolan och slängt i mig en matlåda från igår. Jag älskar vitlök och spenat (och parmesan, pasta och grädde för den delen)! Vi fick tillbaka fonetikprovet idag. Det gick galant. Jag fick 46,5 av 55, gränsen för godkännt var 35. Jag är mycket nöjd. Nu ska jag göra klart det sista för seminariet i morgon och sen ska jag traska iväg till mediehuset och kolla Metropia. Känner just nu hur trött jag är, men det blir absolut ingen powernap. Jag trodde jag skulle sova hur tungt som helst i natt och inte drömma ett skit (eller drömmer gör man väl alltid men jag kommer ihåg allt jag drömt nu för tiden), men icke sa nicke. Det var länge sen jag sov en hel natt utan att drömma massa konstiga saker. Jag känner mig aldrig riktigt utsövd då jag drömt mycket.

För första gången på också ganska länge ska jag ha en nykter helg, eller helt nykter kommer den inte bli för i morgon ska jag och underbara Maria gå upp till Lugnet och titta på en hockeymatch. Maria kommer vara i himlen då hon både älskar hockey och hockeykillar. Jag däremot hatar hockey och något jag hatar ännu mer är hockeykillar. Därför tänker jag köpa en liten flaska baileys att njuta av under de, vad jag skulle tippa, två timmar vi måste sitta där och frysa. Jag gillar faktiskt att kolla på hockey lite grann, om jag får dricka något roligt medans. Jag tror dock Maria kommer skämmas lite över mig för jag brukar till slut vara helt inne i matchen och skrika och ropa och ha mig. Kan inte rå för det, och det är absolut inte för att jag ska dricka lite, jag är likadan nykter.

Resten av helgen ska jag försöka spendera i studiernas värld. Eller jag ska plugga på dagen på lördag sen ska vi gå på en indiekonsert. Jag hade ju hellre gått på Chopin 200 år men det är ingen annan sugen på så jag antar att jag får skita i det. Det skulle i och för sig vara lite coolt att klä upp sig, lägga på ett rött läppstift och gå dit själv som en sån där stilig gammal dam. Men nja, det blir nog indiekonserten med Maria i stället. På söndag väntar dock ett riktigt inferno. Vi som jobbar på 6-m ska städa kåren! SKITKUL!!! Jag gruvar mig redan. Hoppas många kommer så det går fort. Nu ska jag läsa lite så jag blir klar innan det är dags att spatsera till andra sidan stan.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0