Grinlördag

Jag har en grindag idag. Nyss grät jag till introt av Little Drummer Boy framförd av Bowie och Cosby. Det var inte ens sången jag grät till utan mest när de pratade med varandra innan de börjar sjunga. Sen grät jag till några andra låtar och till tanken på att jag inte hinner till systemet för att köpa en flaska vin. Idag är en sån dag då minsta lilla motgång, vacker låt eller sorglig filmsnutt framkallar tårar. Jag tror det är för att jag är förkyld och har sovit lite (eller för att jag är emotionellt instabil) eller har pms.

Igår jobbade jag på kåren vilket innebär att månadens vita vecka snart är över. Vi hade en italiensk buffé med pizza och carbonara. Pizzorna fick vi lov att göra själva. De blev säkert goda men när vi fick äta var de kalla och äckliga. Carbonaran var säkert också god, men inte när vi fick äta för då var den kall och äcklig. Det var i alla fall väldigt kul att jobba. Jag stod i baren två gånger, jag blev en hejjare på black russians och att hälla upp shots. Jag kanske skulle hoppa av och bli bartender i stället? Det enda tråkiga var städningen. Fy fan vad jag hatar att städa stora lokaler. Det är nog det tråkigaste jag vet, och ändå gillar jag att städa. Städa lägenheten är bland det roligaste jag vet (okej det var en övverdrift men jag gillar att städa) men att städa typ kåren och burer king är ett riktigt evighetsgöra. Det blir aldrig färdigt!

Jag var riktigt trött igår också. Jag låg uppe och läste till seminariet natten mot fredag sen klev jag upp tidigt och läste klar boken och gav mig av på seminariet som började halv elva. Jag gick till och från skolan, sen gick jag och Maria till och från kåren. Pinsamt nog har jag träningsvärk i benen och rumpan idag. Känns jävligt bra, haha! Vi kom hem halv sex i morse tror jag. Sov som en stock till halv nio, kissade och somnade om. Jag drömde förresten att jag skulle köpa julkort för mina sista sparade slantar. Jag köpte massor med julkort och nu har jag skrivit en liten lista på alla jag ska skicka julkort till. Jag gillar att göra listor.

Nu ska jag ta och städa rummet, ta en dusch och kanske få lite plugg gjort. I kväll blir det bio med damerna (damerna och Tobias egentligen). Vi ska se The Social Network. Jag hoppas det inte händer något sorgligt i filmen för då kommer jag nog att grina. Jag hatar att grina på bio. När jag var med Lina, Tina och Sanna i Umeå och såg Dear John grät jag typ hela filmen. Det var pinsamt som fan, jag tror att Tina och Lina (speciellt Lina) skämdes  över mig då. Förresten jag har äntligen fått tillbaka mitt gamla nummer nu, det bra numert. Så bye bye 0727-nummer and hello mr. 0730-! Vi hörs när vi hörs!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0