Ge oss en stege då!

Kopparstade ringde nyss upp Maria och sa att de fått klagomål från våra grannar. De springs tydligen för mycket i trappan. Förra veckan kom en kvinna på gården fram till mig och sa att häxan i dörren mittemot delat ut lappar och tyckt att alla på gården skulle gå ihop och ringa Kopparstaden för att få oss vräkta eller nåt för att vi lever om för mycket. Hon jag pratade med sa i alla fall att vi hamnat på en (and I quote) j"ävla skitgård" där det bara bor massa surkärringar och att hon verkligen inte brydde sig men att hon ändå ville varna. Jag tänkte att det var för att vi ofta brukar ha förfester här, men när vi väl har förfest brukar vi dra in till stan strax efter tio så jag och Maria tyckte att det var bull shit. Hur som helst är det alltså inte själva festerna det sitter i utan att vi springer omkring i trappan som yra höns. Vi går alltså ner för trappan en gång för att komma ut ur huset och en gång när vi vill tillbaka in i lägenheten. Nu funderar vi starkt på att skaffa en stege så vi kan gå ut och in genom balkongdörren. Problem solved!

Att häxan sen skriker och gapar varenda morgon så att Maria vaknar är ju bara charmigt. Vi har bland annat fått fram att hennes kompis nyss dog av amfetamin och att hennes stackars son inte får vara i sängen om han inte ska sova. Hon upplyste även sonen om att "om det inte passar kan du flytta ut". Sonen är alltså i sex-årsåldern. Jag gillar häxan. Om vi bara kunde skaffa en stege kanske hon skulle tycka om oss också.

Linnea & Maria + stege = glad häxa?

Kommentarer
Postat av: Elin S

Jag vet, jag vet!! Bjud henne på lussekatter i advent, men byt ut saffranet mot gul karamellfärg!! Muhaha! Det skulle iaf vara det värsta som någon skulle kunna utsätta mig för..

2010-11-03 @ 19:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0