Bra dag!

Nu jädrar i minlåda pluggas det för fulla muggar. Jag har kollat på en föreläsning till Translationkursen och läst två short-stories. Nu har jag tre kvar att läsa, tänker dock bara ge mig på två till innan jag somnar. I morgon ska jag försöka kliva upp tidigt. Tänker ställa larmet på 08.00, kanske snoozar till halv nio men det är ett jädra framsteg jämfört med att jag brukar ligga kvar till åtminstånde halv elva om inte längre. Det är kul att plugga så länge man inte behöver skriva uppsatser.

Jag är riktigt trött redan och klockan är bara halv tio. Men jag klev faktiskt upp strax efter sju i morse för att hinna till skolan och jag har inte tagit en enda powernap. Jag gick förresten till skolan i morse. Det var ganska kallt och halt och jag var dum som tog klackskor (inte höga klackar dock). När jag kom fram till skolan kändes det som att min högra fot skulle gå av vid vristen. Jag hatar att gå i klackar i backar och vägen till skolan är ju en enda lång uppförsbacke som tar säkert en halvtimma att gå. Jag var dessutom väldigt duktig på lektionen, jag antecknade som en galning.

I morgon har jag skola mellan 13.00-14.30, efter det ska jag hem, plugga, äta mat och sen bär det av till KULT. Vi ska se Metropia. Jag såg den tre gånger i somras. En med Elin, en med mamma och pappa (som inte gillade den!) och en gång med Johan. Alla gillade den utom mamma och pappa. Jag hatar att se filmer jag verkligen gillar och rekomenderar när folk inte gillar dem. Jag blir lite nervös och rastlös. Nog för att det inte lär vara så många på KULT i morrn men jag hoppas verkligen de gillar den. Jag har lyssnat på soundtracket på spotify medan jag pluggat idag. Det är riktigt avslappnande. Jag älskar det!

Jag gjorde en riktig gourmetmiddag idag. Pastasås på grädde, lite creme fraiche, vitlök, spenat, pumpakärnor och parmesan. Det var supergott och enkelt och framför allt vegitariskt! Jag åt två portioner och jag har till och med matlåda till i morrn. Jag kommer stinka vitlök på KULT, mohahah!

Idag ringde mamma. Det var riktigt kul att prata med henne. Jag längtar hem! Jag ska boka biljett hem i morgon. Jag åker nog upp den 17e, 18e eller 19e. Har inte riktigt bestämt mig än. Det skulle vara skönt att åka hem på fredagen så jag hinner vara hemma lite extra länge. Sen kanske jag kan gå ut på lördagen då också, men Maria åker inte förrän på söndagen. Kanske ska stanna kvar och göra henne sällskap.

Nej nu ska jag försöka avsluta några facebook-konversationer och läsa klart så jag får sova. Jag är verkligen skittrött! God natt! Och förresten, det jobbar en snygg ventilationskille i vårat hus. Vi hejade på varandra idag. Han hade grön mössa och var väldigt trevlig. Med lite tur kommer han och hälsar på i morrn och borrar i vår betongvägg :)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0