Patetisk och ensam

Vaknade klockan 11.00 i morse av att jehovas ringde på dörren. Som tur var öppnade Maria så jag slapp lyssna på deras puckade utlägg. Gjorde inte så mycket på förmiddagen, men i eftermiddags har jag och Michaela pluggat på som tusan. Vi skulle spåra ett objekt, vi valde Adidas. Jag gillar adidas. Jag hoppas att jag hittar en adidaskille och inte nån jävla nike- eller pumanörd snart. Jag är väldigt sentimental just nu, vet inte riktigt varför. Kanske för att det regnar och är mysväder hela tiden och jag är lika jävla ensam som en äcklig godis som finns kvar i påsen när man ätit upp alla goda, dessutom är den alldeles full av socker och salt från de andra godisarna så den är riktigt skabbig. Så känner jag mig nu..

Vi skulle börja på vår andra seminarieuppgift ikväll men vi tittade på Win a date with Tad Hamilton i stället. Den var inte så bra, men den var inte helt skitdålig heller. Det var länge sen jag såg en lättsmällt tonårskomedi. Det var speciellt en scen som var jättemysig. Det var väl egentligen inte scenen som var mysig utan snarare bilden av öppna fönster med gardiner som fladdrade i vinden med ett ordentligt kvällsregn utanför. Jag vill vara kär! Vill dessutom ligga naken med en kille på min ryamatta, lite småfulla ska vi vara (eller ganska fulla, så det snurrar lite i skallen) på kvällen och lyssna på Electric Light Orchestra och bara prata om roliga och mysiga saker. Fan vad less jag är på att vara singel, men det går nog över snart. Det är skönt att vara singel också tack och lov.

Det här blev ett lite deppigt inlägg så jag byter ämne nu känner jag. På onsdag är det dags för kryssningen! Som vi har längtat, eller jag har väl gruvat mig en del också, kommer grina på de äckliga och högljudda båttoaletterna. Nej kryssningen kommer nog bli riktigt kul. Det är en hel del prat om buffén här hemma. Jag gillar egentligen inte bufféer, föredrar att bli serverad vid bordet men jag kanske ändrar uppfattning på båten, vem vet? Jag har i alla fall bestämt mig för vad jag ska ha för kläder. Vi (Maria, jag, Michaela och kanske Elin) ska köra på marint tema. Jag ska ha en blå kjol med en vit och en röd rand på med vitt linne under och en kofta som går i samma färger och ser lite ut som en kaptenskavaj (fast i bomull). Tror det kommer bli bra som fan.

Något jag längtar till nästan mer än kryssningen är Sex and the City på fredag. Kommer bli hur mysigt som helst, det känns som det var länge sen jag var på bio nu. Det var det nog inte. Påsk kanske.. Jag hoppas i alla fall att den är bra. Jag har HÖGA förväntningar. Nu när jag tänker efter längtar jag nog allra mest till på tisdag när vi får pengar. Jag är verkligen luspank, eller jag har en tia i köket och två kronor på kortet.

Nu ska jag platta håret och lägga mig. Upp tidigt i morn och plugga. Jag hoppas det blir bra väder så jag kan sola också. Skulle vara snyggt med lite bränna till kryssningen.

Goder afton kära vänner.
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0