Harinvasion i Falun

Här sitter jag nyvaken och jävlig. Nej, jag är faktiskt på bra humör även fast det regnar och är pissväder ute. Det är ganska mysigt med regn. Känns dock inte så roligt att cykla upp till gymmet, men att vara på gymmet är ju ganska perfekt en sån här dag. På tal om gymmet, igår när jag och Maria var där och stod på löpbanden såg vi en hare! Maria såg den först och hon visste inte hur fascinerad jag är av harar så när hon visade mig skrek jag till alldeles förtjust och väldigt högt. Det var väldigt pinsamt, alla i hela gymmet kollade på oss. Jag skämdes som fan, men jag gillar harar. De finns typ inte i Övik, eller jag har nog aldrig sett en i alla fall. Vi såg förresten en när vi cyklade hem också. Två harar på en dag, inte illa pinkat.

Vi hade lektion igår också, pratade om Nike, Swatch och Trainspotting och nu vill jag ha en swatchklocka. Hittade en skitsnygg brunaktig på hemsidan så om nån vill vara snäll och bidra med 490 kronor så är ni hjärtligt välkommen att göra det. Var på stan med Maria igår och köpte mustasch. Maria köpte en orage gutter en och jag tog en elegant grå sak. Kommer bli skitnice på fredag. Köpte en hel del roligt på systemet också. Eftersom Elin kommer hit imorn och jag äntligen ska få festa en helg så passade jag på att köpa lite olika cidergrejer, nu hoppas jag bara att de är goda.

Gjorde en jättegod maträtt igår. Eller samma gamla vanliga kykling med wokgrönsaker och creme fraiche egentligen, men jag provade en ny creme fraiche. Senap, charlottenlök och vitt vin. SKITGOD! Det blir samma mat idag. Pratade med pappa igår också. Han är ju i Österike och cyklar. Där blommar det för fullt, men tyvärr hade han regn där också. Jag längtar till det blommar här med. Jag gillar blommor.

Imorn kommer Elin hit. JIPPI (som en ung Anakin Skywalker hade sagt)! Som jag har längtat efter Elin. Jag hoppas att hon kommer trivas här för hon ska trots allt vara här från fredag till tisdag. Kommer bli awesome (jag hatar att jag vill använda ordet awesome, alla gör det och det är fan töntigt). jag tänker städa idag och förhoppningsvis göra seminarieuppgiften till på måndag så jag slipper göra den när Elin är här. Måste bara kontakta Michaela och läsa på lite först.

Musiktips: Californa Dreamin' på spotify. De första fyra låtarna på listan. Först originalet med The mamas and the papas, sen Beach Boys, Bobby Womack och till slut Make your own kind of music av Mama Grass. Meen eftersom jag är ganska less på originalet så rekomenderar jag Beach Boys mest.

The Beach Boys – California Dreamin'
Mama Cass – Make Your Own Kind Of Music - Single Version

Nej nu ska jag göra något vettigt. Ha en bra dag allesammans.
Puss och kram!






Kommentarer
Postat av: mortina

Puss och kram och grattis på namnsdagen lillstumpan

2010-05-13 @ 15:57:42
URL: http://princesslajnia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0