Tandis

Klockan är nu strax efter två på natten, blev nyss klar med tvätten och nu väntar sängen för i morn ska jag upp 07.00 och spatsera (snarare cykla) iväg till tandläkaren. Jag kommer ha tusen hål! Måste verklgen skära ner på socker och skit nu, jag vill inte ta en spruta i munnen (eller någon annan stan för den delen). Det jag gruvar mig mest för är dock de där osköna sakerna de stoppar in i käften på en när de ska röntga. De är alltid för stora så jag får skitont och tårar i ögonen. Jag har i alla fall nyss borstat tänderna i typ fem minuter. Jag fick skitont i handen, har nästan lite ont i tänderna också för att jag var så noggran.

Idag åskade det i Falun. Mysig, men lite läskigt också. Jag gillar inte när det åskar nära och högt. Vi har i alla fall spenderat kvällen framför Star Wars episod III - Mörkrets hämnd. Det var första gången jag såg dem, jag blev väldigt förtjust. Anakin Skywalker är hur het som helst, sen är han passionerad och romantisk, dock lite väl irrationell och ondskefull.

I morn blir det avskedsfest för Cissi. Troligtvis inte Kåren för mig, i fall jag går dit är jag nykter. Har inga pengar kvar nu. Det är fan sjukt! Jag har inte köpt ett enda klädesplagg denna månad och ändå är pengarna slut! Jag får sluta äta gott helt enkelt och hålla mig till äckelnudlar och fiskpinnar. Åt en jättegod cesarsallad idag. Jag var superambitiös och stekte bacon och saker till och med. Det var det värt för den blev skitgod. Jag kanske gör det i morn med men jag har bara en kyklingfile kvar och jag har köpt en god creme fraiche som jag ska äta till den. Kanske spar den till på tisdag då vi får pengar.

Nu ska jag sussa så jag orkar mig upp till tandis i morn. Jag ska äta en västerbottenostomelett till frukost, det gjorde jag idag och den blev jättegod. Åt dock tomater på och då kliade det i munnen (det kliade inte när jag åt det i min sallad konstigt nog).

God natt allesammans!
Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0