Sommar. Sommar och sol.

Nu har Elin åkt vidare till Örebro. Eventuellt stannar hon till här på fredag när hon åker norrut igen, jag hoppas det för det har verkligen varit skitkul att ha henne här. Vi har haft en kanonhelg. Idag och igår har det varit superväder igen. Igår satte åkte jag och Elin in till stan och tog en middag på pitchers. Mysigt som fan. Hamburgare och ett glas vin blev det för mig och självklart en körsbärsöl till efterrätt. Körsbärsöl kan vara min nya Baccardi Breezer (var besatt av det för någon sommar sen). Hur uppfriskande som helst en het sommardag/kväll. Efter det åkte vi hem och öppnade en flaska riesling från 1994 som jag fick av pappa för ett tag sedan. Har sparat det till ett speciellt tillfälle och det fick bli igår. Det var kanongott, sött och smakrikt, sen älskar jag halvtorra Moselviner, speciellt riesling.





Idag åkte som sagt Elin vidare och mitt rum ser inte längre ut som ett bombnedslag. jag kan också gå tillbaka till en normal kosthållning. Vi har ätit som gnuer i helgen! Jag som äntligen hade kommit igång med träningen och gått ner lite. Den träningen är helt borta nu så nu blir det nya tag på gymmet. Funderar även på att utveckla bullemi om jag ska kunna visa mig i bikini i sommar. Men jag har å andra sidan kommit på att jag inte bryr mig så mycket om folk tycker att jag är fet längre.

Var i stan och hämtade ut biljetterna till Sex and the City 2 idag. Killen som stod i kassan på bion var skitsöt (och jättetrevlig), jag blev lite kär. Jag blir lätt kär. Jag är typ kär i tre stycken nu.. Åt dessutom min första mjukglass idag. Den var god. Jag tog en liten bägare med strössel men det var ett äckligt strössel så jag köpte nytt strössel, saltlakrits.

I morgon ska jag ta en svängom på gymmet, träffa några från Kult och prata om nästa termin (antar jag), gå på ett fösarmöte och plugga med Michaela. Nu ska jag sätta mig på balkongen och mysa i solen med ett glas isvatten.

Guten abend meine Damen und Herren.
Wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0