Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne.

Idag har det varit sol HELA dagen! Jag har legat och stekt i solen hela dagen och jag har blivit röd i ansiktet, woohooo! Jag lade mig först ute på gräsmattan som vätter mot parkeringen och läste lite inför uppsatsen men det var så jobbigt så jag sket i boken (alltså jag bajsade inte i den, jag lade bara undan den). Efter ett tag började jag noja över hur vita mina tuttar skulle bli så jag gick upp och lade mig topless på balkongen i stället. Hoppas det är lika bra väder i morn för då ska jag sola ännu mer. Förhoppningsvis har jag hunnit bli tillräckligt brun till helgen så jag ser någorlunda fräsch ut i min urringade korallfärgade sommarklänning som jag ska ha på utsparken.

Nyss tog jag och Maria en liten promenad till affären. Vi köpte glass, och som vanligt fanns inte magnum gold så jag tog en piggelin i stället. Det är så mysigt att gå ute om sommaren. Det ser verkligen sommrigt ut i Falun just nu. Det är grönt överallt, häggen blommar (till och med syrenen utanför mitt fönster har börjat blomma!) och i stan finns det jättefina träd med rosa blommor. Jag älskar blommor!


Så här ser det ut från vår balkong. SOMMAR!


Här spenderade jag min eftermiddag i lä och stekande sol. Nästan plågsamt varm :)


Steker, steker och steker.


Röd om kinderna och hakan!

Nu ska jag tame fasen sätta igång med min uppsats. I morn måste jag cykla upp till skolan för lite handledning och se om jag är helt ute och cyklar eller om min utgångspunkt fungerar. Men först måste jag som sagt komma på en utgångspunkt att skriva kring. Önska mig lycka till!

puss . kram

Så här fina tulpaner finns förresten i stan. Riktigt fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0