Vårkär

Nyss hemkommen från några dagar med Elin i Umeå. Det har varit jättetrevligt. Vi har ätit god mat (förutom pizzan som innehöll ett halvt kilo ost) , druckit gott vin och haft mysigt. Följde med henne till skolan igårförmiddag och såg ett par skitsnygga skor. De var ljusbeiga i mocka med kilklack. Jag blev dökär och letade efter dem på varenda skobutiks hemsida jag kunde hitta. Vinnaren blev Bianco, vilket tack och lov finns i Umeå, så jag klev upp tidigt idag och köpte dem, men i svart. Vi kommer bli så lyckliga ihop! Igår såg vi också Alice i Underlandet i 3D. Det var ganska överskattat tycker jag, visst det var mer djup i bilden men man vande sig ganska snabbt så det märkte man inte till slut.

Jag köpte förresten vårjackan på H&M i fredags. Var med mamma på stan och vi gick på Kicks för mamma skulle ha något. Hur som helst, mamma kände kvinnan som jobbade där och hon visade ett nagellack från Chanel som det tydligen stod om i alla tidningar nu. Det är tydligen det senaste i nagellackstrend, jag som ÄLSKAR nagellack kunde ju inte låta bli, så Chanel 505, 250kr och färgen är greige och det är först nu efter fyra fem dagar jag börjar vänja mig och tycka att det är snyggt. Hittade också ett jättefint läppstift från Chanel (Chanel 124) som jag verkligen vill ha men det är lite dyrt. Måste dock hålla med mamma om att det inte är så dyrt med tanke på hur länge det håller. Jag har försökt hitta ett likadant från ett billigare märke men det finns fan inte! Får se om jag tar mig råd och köper det framöver också. Det är mörkrött fast nästan lite cerisrosa också, skitsnyggt!

Jag har förresten bestämt mig för att stanna i Övik till på söndag eller måndag. Hade bara två lektioner i veckan och de var idag så jag struntade i dem och var med Elin istället. Dessutom ska det bli kul att gå ut här till helgen. Helgen som var blev lite smått misslyckad, hade jättetrevligt men på fredagen drack jag en drink aldeles för fort och höll nästan på att kräkas så jag åkte hem tidigt och i lördags gick vi ut så sent så vi orkade inte köa in oss. Det slutade med att jag ocks Elin gick till Max istället och åt mat tillsammans med massa 14-åringar och tyskar. Jag gillar tyskar. Har kollat upp lite inför nästa termin och jag tror fan att jag måste ha läst nån slags tyskakurs innan jag läser tyska 1. Jag hoppas det inte är så. Måste ju lära mig tyska så att jag och Elin kan åka till Tyskland och cykla nästa sommar. Aber ich sprecht nur ein bisjen Deutch just nu!

Jag såg klart Apoclypse Now på bussen idag också. Den var riktigt bra för att vara en krigsfilm (vilket jag vanligtvis hatar, pacifist som jag är). Nu behöver jag fixa någon ny film att se på vägen ner till Falun. Har bara Det regnar köttbullar på Snövit och den såg jag nyss. Jag har kommit på att jag tänker på Snövit som mitt lilla barn. Det är lite konstigt, men jag gillare!

Nu ska jag snart käka gulaschsoppa och sen ta en dusch. Vill hitta på något ikväll men jag vet inte vad. Det går inte så mycket bra på tv ens, nu när jag väl har kanaler går inte Desperate Housewives, varför? Saknar dessutom mina små faluvänner, saknar inte falukorvarna så mycket, killarna i Umeå var mycket snyggare (mohahaha där fick jag till det, falukorvar)! Måste också boka biljett till Falun. Hhhhhhhhhhhhhhhhh (det var en mycket lång suck)!

Råger ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0