Olearys

Goder afton, både herre och fru så klart! Har inte hunnit schribe idag. Igår var jag ut med Elin och Tina. Vi förfestade hos en tjejkompis från jobbet och hennes syster (som jag också jobbat med). Det var jättetrevligt, jag hade verkligen en riktig toppenkväll. Vi satt sosm sagt hos Maja och drack baja päron och vin. Jag drack inte så mycket i och med att jag var tvungen att jobba idag. Bakis på ett sju timmars pass på burger king är INTE att rekomendera, been there, done that and got the t-shirt. Det kom några killar på förfesten också, 90:or förstås. Vad har hänt med alla äldre killar? Nu menar jag inte typ 84:or utan killar som inte är yngre än oss själva. Äldre killar (och tjejer var det dock på Olearys. Det var typ bara gamla där. Inte så roligt folk, jag antar att Harrys är bättre än Olles här i Övik. Vi hade kul i alla fall. Ingen blev för full och alla var på bra humör. Riktigt lyckad kväll. Vi fick till och med varsin drink på Olearys, de var ganska goda för att inte vara mjölkdrinkar (som jag alltid dricker). Gjorde bara av med en hunka på krogen. Den ni! Efter krogen gick vi ner på Max och köpte mat. Jag tog en kyklingsallad som jag och Elin smaskade upp hemma i sängen. Tror vi somnade runt fem efter ett långt och djupt prat om känslor och sånt. Riktigt mysigt faktiskt.

I morse var Elin jättesugen på godis så vi åkte till affären och köpte popcorn och ostkrokar (Elin köpte lite godis också). Sen satte vi oss i soffan och trödde i oss hela skiten och kollade finalen av Canadas nex top model. Jädrigt gott! Efter det var det dags för jobb. Trots att jag var ute igår gick det förvånansvärt bra att jobba, det var nog tack vare att jag inte drack så mycket igår. Jobbade kväll med Jocke och Micke och vi hade riktigt kul. Det är tur att jag jobbar med ett härligt gäng annars hade det verkligen sugit att jobba på ett hamburgerhak.

Slutade 23.00 och när jag kom hem tog jag en härlig liten promenad. Eller promenaden kanske inte var det som fokusen låg på utan snarare pauserna. Jag stannade nere vid vattnet och uppe på Kempekullen och kollade på utsikten och filosoferade. Jag älskar att sitta ensam ute om natten och filosofera för mig själv. Det är så stillsamt om natten. Jag tog med kameran ikväll och tog lite kort också, lite kort på vackra vackra Övik och Domsjö, haha!

Nu ska jag läsa lite John Lennon sen ska jag sova så jag orkar mig upp tidigt i morrn. Måste in på banken en sväng och fixa pengar till Peace & Love sen jobbar jag från 17.00-01.00. Jobbar HELA veckan.

Här är lite kort från igår och från min promenad i kväll.

Puss!



Elin posar under drickspelet


Jag med, men det är min gamla vanliga fyllepose


Tina Slitzposar på Olearys uteservering


Mongo från Kongo


Hahahaha! Ännu mer mongo, tillsammans med Hanna


Lovade Elin att jag skulle färga hennes hår. Som ni ser är Elin lite mer entusiastisk över dealen än jag.


Tina och hennes polack


Jag och min Elin

(lägger upp bilderna från i natt i morgonbitti. Jag orkar inte lägga in dem i datorn nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0