Jag mår illa som en gorilla.

En låt att njuta av medan du läser kanske?
Keith Mansfield – Funky Fanfare

Eller det får bli två!
Fleetwood Mac – Big Love



Idag har solen skinit (heter det ens så? skina i dåtid?) som en liten diamant på himlen. Jag, Maria och Michaela har solat topless mitt på Bojsen, okej mitt på var väl att ta i men brevid några hus och en parkering i alla fall. Det var skönt, varmt och underbart tills jag blev rastlös och gick in och bajsade och hämtade saker. Efter solen tog jag och Mary cyklarna till stan och skulle köpa mjukglass, men väl där var jag bara hungrig och sugen på salt så vi köpte korv i stället. Jag tog en kabanoss och den såg jätteäcklig ut, typ som en navelsträng, och den var inte så god heller. Dessutom har det smakat kabanoss när jag rapat hela dagen, BLÄ! Gick också på stan en sväng tyvärr. Eller det var inte så tyvärr för det var klubbdagar på H&M så det var rabatt på allt. Passade på att köpa ett par svarta shorts (SOM JAG BEHÖVER) för typ 80 kronor. Köpte också korta leggings, typ som cykelbyxor, på gina tricot som kommer vara underbara under tunikor eller längre linnen i sommar.

En sak jag dock inte gjort idag är pluggat. Jag har läst pyttelite, eller ett kapitel, och måste läsa ett kapitel till. Jag hatar dock engelskan i boken, fattar verkligen inte ett jota. Sen ska jag skriva en uppsats baserad på massa olika teorier som jag inte hittar. Detta kommer gå åt skogen på riktigt. Men jag ska improvisera lite och hoppas att läraren är feminist så mitt genusperspektiv ger lite pluspoäng. Dessvärre kommer nog lite pluspoäng inte hjälpa utan teorier. Men what evva?! Jag börjar i alla fall bli brun och det är ju ett plus så här i lite-klädertider. Jag hade bara klänning när vi åkte in till stan, så varmt har det varit idag and i love it!

Nu sitter jag bara och rider ut mitt illamående. Mår riktigt piss faktiskt, men det går nog över snart. Senare ska jag glossa Desperate Housewives, Cougartown och Christine. Tisdagar är de bästa tv-dagarna. Det går SÅ mycket bra. Måndagar är lite bra för då går Norska Hollywoodfruar. Jag hoppas mamma tänker kolla på det i sommar så vi kan kolla tillsammans, kanske med ett glas campari & juice, mummelimumma!

Maria den lilla slinkan är på gymmet som vanligt. Dessutom springer hon alltid på mornarna. Jag bara äter, bajsar, kissar och sover, typ som ett spädbarn (grinar en del också till och med). Förresten undvek jag att skriva en sak i första stycket. Jag köpte en klänning idag också. MEEEN, innan du blir arg mamma så måste jag klämma in att den bara kostade 80 kronor och jag tror att det kan bli en vardagsfavorit i sommar. Söt, enkel och mönstrad så man behöver inte ens smycken om man inte vill. Den ska främst vara en festivaloutfit men kommer nog användas flitigt annars också.


Nu har Ugly Betty börjat. Är egentligen inte så förtjust i det men jag kanske kollar ändå, om jag inte läser lite till. Blir dock lite yr och kräknödig när jag läser så jag får se om jag spar det till senare. Ska dessutom skissa lite och skriva upp stödord för uppsatsen. Jag fattar inte hur jag kan känna mig så omotiverad att skriva den när vi får skriva om nästan vad som helst. Antar att jag hamnat i en liten svacka igen.

Som sagt, jag ger mig av mot vardagsrummet nu.
Puss, kram och fred på jorden (för jag tror på peace love & understanding)!

Kommentarer
Postat av: LångElin

Hör och häpna! Av alla serier så tittar jag också på cougar town. Fast på tvshack.net då ;) Åh, äntligen har vi en serie vi kan prata om!!

2010-06-02 @ 08:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0