Trött i ögat

Denna dag kommer bli min död, helt seriöst. Jag lade mig vid ett-tiden igår, somnade inte på ett bra tag och i morse vaknade jag tidigt. Jag drömde att jag försov mig, sen vaknade jag och väntade på att larmet skulle gå, men det gjorde det inte. Jag väntade och väntade och väntade. Till slut kollade jag på klockan. Den var 06.59, jag skulle upp 08.30. Så jag försökte somna om. Trodde att jag gjorde det men efter ett tag kollade jag återigen på klockan. Då var den strax innan 07.00, nästa gång 07.11 och så där höll det på till klockan 08.30. Jag var dessutom hur jävla skittrött som helst men det gick inte att somna om. Just nu är jag så trött så ögonen bränner och jag svettas (hade nyss frossa). Denna dag kommer bli jobbig... Jag har i alla fall tejpat hälarna (ser ut ungefär som en mumie om fötterna) så jag inte ska få mer skavsår. Upptäckte nyss att jag har världens sår sen igårkväll. Det gjorde till och med ont där när jag sov så jag kan bara föreställa mig hur det kommer kännas i ett par odrägliga arbetsskor.

Nu ska jag bara borsta tänderna och sen kilar jag in till stan och tar tag i mitt första arbetspass. Jag har på känn att jag kommer somna snabbt i kväll. Jag tänkte på det igår att den skönaste känslan är på kvällen när man är så trött och det är så skönt att ligga i sängen att man vill dra ut på att somna bara för att man vet att man måste kliva upp tidigt nästa morgon. Visst, det är inte skönt när man börjar bli stressad men ju innan man blir det är det underbart.

Nej nu måste jag kila om jag ska hinna orientera mig på BK lite innan jag börjar. Det var ju ett tag sen jag jobbade där nu. Ha en trevlig/rolig/avslappnad/vad-du-än-vill dag!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0