Minimaränger och vit chokladsås

Guten abend, som man skulle sagt i Tyskland. Nu är bilen äntligen urlastad, eller det ligger ett innertält och en kylväska kvar men resten är inne. Kände att jag var tvungen att lasta ur allt, kom ju trots allt hem för två dagar sedan. Skulle egentligen ha tvättat bilen idag också men det var så fint väder så jag tillbringade för-/eftermiddagen i en solstol på altanen. Jag hoppas jag fick lite färg, annars får jag det av mitt nya dumma solpuder. Jag hade ett förut som var skitdåligt och knappt gav någon färg men det är slut så jag köpte ett nytt i dag. Det var inte skitdåligt! Jag blev alldeles orangebrun i ansiktet när jag tog på det. Det såg verkligen fruktansvärt ut. Sen blev jag alldeles till mig när jag insåg att jag såg skitbrun ut så jag hade på ännu mer. Nu ser jag ut som en pepparkaka. Det är ganska fint faktiskt. När jag gick på stan flög shoppingdjävulen i mig (som vanligt). Jag köpte en svart långklänning på H&M, enkel men fin, ett linne med The Beatles på och en jättesnygg kort klänning med massa små prylar i brons uppe vid halsen. Den ska jag nog ha på lördag om jag går ut, vilket verkar vara planen. Skulle egentligen vara skönt med en nykter vecka efter P&L men det är ju ganska kul att gå ut.

I kväll träffade jag Lina. Vi körde en drive på MAX och jag köpte till min stora förtvivlan en salladjävel. Linas ultimate cheese med strips och smältost såg alldeles underbart ut, men jag måste måste måste gå ner i vikt. Känner mig verkligen som ett fetto nu i sommar när jag har lite kläder på mig. Men jag har gått ner lite sen jag kom upp till Övik i sommar, jag hoppas det fortsätter så. Efter att ha slukat maten på Linas uteplats åkte vi ner till stan och lyssnade på Salem al Fakir. Han var inte så bra så vi drog till Sibylla med Elin och åt mjukglass i stället. De hade vit chokladsås och minimaränger! Ni fattar inte hur fin min glass var. Den såg ut som något ur en My little pony-film. Gott var det också. Efter det åkte jag hem och träffade mamma och pappa som varit borta 1,5 vecka. Jag fick ett vitt ribbstickat linne med spets på av mamma, det är inte alls min stil egentligen men det kan nog komma till användning ändå, kanske om jag vill vara lite söt.

Nu ska jag sussa. Första gången på  länge jag kommer i säng i tid. I morrn ska det tydligen bli bra väder så då ska jag pressa i solen hela dagen. Tyvärr är jag inte ensam hemma så jag kommer få massa otäcka bikinilinjer. Bättre än att vara blek i alla fall.. Eller är det egentligen det? Vita tuttar och rumpa är så fruktansvärt fullt, jag verkligen avskyr det! Kanske kan åka ut till Gullvik eller nåt där det ändå aldrig är folk jag känner. Skit samma, jag ska sova nu. God natt!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0