Lååååång helg!

Jag säger: long time no seen (med risk för att inleda ett långt och väldigt tråkigt inlägg). Helgen har varit fullproppad med event ska jag tala om. I fredags var det jobb på kåren som gällde. Det var temat "våga vägra vinter" och vi var väldigt sommarfina allihop som jobbade. Jag önskar att jag hade gått ut i stället för det var riktigt bra musik, bra stämning och mycket folk. Dessutom hade vi dekorerat kåren jättefint. Det var blommor och skit överallt (speciellt när vi skulle städa). Klockan sex på morgonen var vi äntligen klara med städningen och jag var så dödstrött att jag verkligen inte pallade att gå ända hem till Bojsen så jag och Maria tog en taxi, tack och lov. Vi var hemma halv sju och efter det somnade jag gott. Den enda riktiga nackdelen med att jobba på kåren är att man sover bort en hel dag efteråt. Jag vaknade 15.00! Hade planerat att gå en sväng till stan och köpa vin men systemet hade stäng när jag vaknade, sen hade det hunnit bli mörkt också. Där har vi ett praktexempel på en bortkastad dag.

I lördagskväll kom Maria och Anna (två underbara blåbär) hit och vi hade filmkväll. Först såg vi Rushmore men ingen hängde riktigt med för vi pratade så mycket, men sen såg vi underbara Mary & Max och den var väldigt omtyckt. Jag fullkomligt älskar den! Det var en riktigt trevlig kväll som jag hoppas att vi kommer göra om.

Idag har vi varit hos Michaela och Linda och julmyst. Jag, Maria och Nicklas gjorde knäck. Jag hatar knäck, det är så sött och äckligt men jag rörde som en galning i grytan och det blev faktiskt helt okej. Jag åt bara en halv i och för sig men den var godare än vad jag trodde den skulle vara. Sen gjorde vi massa pepparkakor och lussebullar också. Jag åt en gigantisk lussebulle och två pepparkakor. Pepparkakorna blev sådär sega och goda som jag gillar. Jag åt dessutom massa pepparkaksdeg under tiden också. Jag älskar pepparkaksdeg! Vi såg också den legendariska julkalendern Sunes jul. Det kan vara den bästa julkalendern någonsin. Rudolf Andersson är nog den roligaste människan i tv-historien.

Jag gick hem lite tidigare än Maria och pluggade. Vissa har ju en del att komma i kapp med.. Jag har läst några artiklar och sett ett youtube-klipp om filmen jag och Michaela ska se i morgon. Jag känner mig ganska duktig. Jag har också hunnit med att se en film (som sög). How to make love to a woman hette den och jag rekomenderar den verkligen inte. Hade i och för sig inte så höga förväntningar på den utan såg den mest för att det var en skitsnygg kille med och Jenna Jameson hade en liten biroll. Jag såg inte ens slutet för den var så dålig. Jag har också hunnit med att skriva ett pluggschema för den kommande veckan. Jag ska verkligen försöka hålla mig till det. Jag tror dock att jag varit lite optimistisk i mina beräkningar om vad jag kommer hinna med. Jag har en hel del annat jag ska göra i veckan också.. Men jag ska göra mitt bästa. Nu ska jag i alla fall sova så jag orkar kliva upp i morgon. Jag börjar bli rätt förkyld så jag är rätt matt om dagarna.

Här kommer lite bilder från idag som jag stulit från Marias blogg.


Jag gör knäck för första gången i mitt liv


Så här fina blev de!


Pysselhörnan


Pepparkakorna. Vi gjorde även ett par clowner, Hitler och en vampyr


Men man får ju för bövelen inte glömma att mysa.
Jag ser nästan lite full ut, haha!

God natt, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0