Syjunta

Som alla vet (i alla fall de som sett mig) är jag inte lång alls. Jag är bara 152 centimeter eller något (brukar runda av neråt till 150 ibland). Jag har ett jävla elände att hitta bra byxor. Det hjälper inte heller att jag blivit fet på senare år. Jag måste köpa stora storlekar för att de ska passa på lår, rumpa och midja vilket betyder att det alltid är skitlånga. Nu har jag sytt upp mina beiga byxor från H&M i alla fall, nog för att det är i storlek small men de var ändå en decimeter för långa. Jag är faktiskt en riktig hejjare på att sy upp byxor, jag har ju som sagt varit tvungen att göra det ett antal år. Jag skulle nästan investera i en symaskin. Jag undviker ju att köpa byxor bland annat för att de alltid är för långa. Jag har också passat på att laga ett par leggings som det var hål i och ska snart laga ett hål i en gammal väska som jag alltid använder men som alltid käkar upp lypsyl, mynt och pennor.

Idag klev jag upp strax efter nio och åkte in till stan med pappa innan tio. Det betyder att denna dag kommer bli jättelåååång. Jag ska snart åka iväg och handla mat till nyårsmiddagen och i kväll kommer Michaela. Vi ska se på film och mysa med Hanna och Elin. Kommer bli super!

Jag köpte förresten en svart blus på rean på BIK BOK idag men ska jag vara ärlig så ångrar jag mig lite, den kostade i och för sig bara 100 kronor..

Nej nu ska jag fixa väskan och se till att vi kommer iväg till affären. OCH, jag åt köttbullar och makaroner till frukost idag. Jag älskar hemmagjorda köttbullar. Jag ska göra egna när jag kommer till Falun, jag ska göra egen gräddsås till också. De som finns i pulver i påsar smakar ingenting så det blir godare att göra egen.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0