Sjuk som en gammkuk...

... Ett väldigt fiint uttryck som jag lånat av min kära lilla mamma. Tyvärr stämmer det in på mig rätt bra just nu. Jag är förkyld och hängig som fan. Jag har dock tagit en ipren och ska nu krypa ner i sängen och hoppas att jag är piggare i morgon. Jag måste upp till skolan och snacka ihop mig lite med några i klassen om en uppsatts vi ska skriva nästa vecka. Känns fruktansvärt jobbigt kan jag lova.

Jag ska egentligen träffa en kille/man (jag vet inte riktigt vad han räknas som) i morgon också. Jag ska bjuda honom på mat, och jag hoppas att jag är piggare då, annars får jag ställa in. Jag försöker förresten komma på en bra maträtt för han har gjort god mat åt mig ett par gånger så jag vill inte vara sämre. Jag hoppas han gillar kykling för det är det enda jag är bra på förutom köttfärssås eller potatismos och fiskpinnar och det känns ju inte speciellt fancy.

Jag har faktiskt ägnat den här dagen åt att plugga. Jag hann inte med riktigt allt som stod på schemat (hann med kanske hälften) men jag känner mig duktig ändå. Det jag har kvar går förhoppningsvis fort. Jag och Michaela har i alla fall sett filmen This is England. Jag älskade den lite grann. Första gången jag såg den tyckte jag den var riktigt obehaglig och jag hade nog en klump i magen ett bra tag efteråt men idag var den bara bra. Okej, jag grät en hel del för den var så sorglig men det hade jag ju nästan förväntat mig. Nu har jag skrivit ner lite grann om filmen. Ska göra resten i morgon. Det är inte så mycket att skriva egentligen, mest bara fundera lite så jag kan diskutera det på seminariet.

Nej fy tusan vad slö jag är. Måste nog krypa ner under mitt underbara duntäcke och kurera nu. Jag var förresten så varm i natt att jag slängde ner duntäcket på golvet och sov med det tunna som jag annars brukar ligga på. Jag älskar min säng. Den hade i och för sig kunnat få vara lite bredare, men jag har två täcken och fyra kuddar, vad mer kan man begära? Plus att den är rätt hård, jag får ont i höfterna av mjuka sängar har jag upptäckt. Jag är som en senil gammal tant med höftproblem ibland (oftast).

Och på tal om ingenting så funderar jag på att hoppa över utsparken på lördag. Jag är inte alls festsugen så jag kan lika gärna sitta hemma och dricka ett glas baileys (eller två) och se en bra film och mysa med mig själv. Då sparar jag dessutom lite pengar. Man får inte vara dum inte!

Nej vaffan.. God natt!

Puss!


Min underbara säng

Kommentarer
Postat av: michaela

Kykling...

2010-12-06 @ 23:54:19
URL: http://raeki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0