Hej mitt vinterland!


Så här såg det ut när jag gick till skolan idag

I morgon bär det av mot lite nordligare breddgrader. Ska bli riktigt skönt att komma hem, om jag nu kommer hem. Det har vräkt ner snö i två dagarn nu och jag ska åka med SJ. Och som alla vet, snö + SJ = katastrof. Jag hoppas verkligen det inte blir några förseningar. Jag har i alla fall varit och köpt färdkost. Det blev två små drickyougurtar från willys och två paket läkerol. Sen kom jag på den fantastiska iden att ta med vatten från min soda streamer i stället för att köpa något att dricka. Där har vi budgetalternativet nummer ett! Jag kanske gör en flaska saft också men jag vill inte riskera att bli kissnödig för jag kan inte gå på toaletten på tåget.

Gå på toaletten var jag däremot tvungen att göra under min tenta idag. Tentan gick sådär. Vi skulle skriva två till tre sidor och jag skrev ganska precis tre. Innehållet blev väl lite sådär men nu ser han att jag försökt i alla fall och det är ju ett plus jämfört med senast jag skulle skriva den där tentan. Det var då jag satt 2,5 timmar utan att få ner ett enda ord. Idag fick jag ner tre sidor på samma tid.

Jag gjorde en tabbe idag när jag skulle käka middag. Jag hade jättemycket fetaost kvar som jag var tvungen att äta upp men vårt kylskåp har varit trasigt under natten så det luktade och ännu värre smakade jäst! Jag tryckte i mig hur mycket som helst i alla fall. Det var fruktansvärt äckligt. Jag hoppas mamma och pappa äter fetaost till maten för annars kommer jag krevera under de kommande veckorna.

Jag har packat och städat hela kvällen. Det blev en riktig storstädning. Jag till och med skurade golven i både köket och badrummet, sen tog jag ett underbart litet bad. Efteråt tänkte jag belöna mig själv med filmen Gladiator som gick på tv. Jag hade fått för mig att jag aldrig sett den men jag har i alla fall sett början och efter det insåg jag att det inte var något för mig så nu har jag sett en fruktansvärt dålig början två gånger helt i onödan. Jag såg Rainman i stället. Den hade jag faktiskt inte sett men jag orkade ändå inte se klart hela för den var så lång.

Nu har jag inte så mycket packning kvar. Jag tror jag ska kolla igenom vilka kläder jag har med mig sen ska jag sova och kliva upp lite tidigare i morgon och göra klart allt. Jag åker halv ett och kommer till Övik 18.50, så ni som vill ge mig ett riktigt Kissievälkomnande med ägg och sånt, tio i sju, Övik busstation!


Det syns inte så bra på bilden men jag kände mig verkligen som en snögubbe när jag gick till skolan.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0