Smak

Har inte skrivit här på några dagar. Jag har varit så trött på kvällarna när jag har tänkt skriva så jag somnade i stället. Hur som helst, nu skriver jag. Har i alla fall inte gjort ett skit de senaste dagarna. Det är ju tentavecka så jag har städat och tvättat, inte skrivit tenta. Jag började lite igår men vi har ju äntligen fått tillbaka kanalerna så jag fastnade framför tvn. Fixade deklareringen i tisdags, blev kär i tjejen som hjälpte mig. Har fått hjälp av henne på banken en gång tidigare också. Hon är skitsnygg, och snäll. Jag behövde inte betala för nåt papper hon var tvungen att beställa, skulle ha kostat 250kr men jag behövde inte betala! Jag tror hon gillar mig med. Såg en skitsnygg kille på stan efteråt också. Min typ in i minsta detalj. Långt solblekt hår (inte blont utan ljusbrunt med ljusa naturliga slingor), snygg fejja och skitsnygga kläder (rutig skjorta med en t-shirt under, baggy jeans och sneakers, tror tyvärr att det var Nike, jag vill ha en kille med Adidassneakers för vi måste matcha). Jag blev lite kär i honom med.

Två andra kärlekar:

Johnossi – What's the Point
Jose Gonzalez – Killing For Love (Jose Gonzalez är bra över huvud taget)

Idag har jag varit på gymmet med Maria. Körde inte så hårt, typ tio repetitioner på varje maskin. Sprang tio minuter som uppvärmning, tänkte springa femton men det kom en kille som luktade svett och ställde sig på bandet brevid mig så jag satsade på att springa snabbt i tio istället. Jag och Maria bokade dessutom in oss på ett abspass nästa onsdag. Jag bokade också in mig på ett yogapass i mornbitt klockan elva (får väl se om jag orkar upp till dess) och pilates på måndag. Kommer bli skitnice. Jag måste verkligen börja träna igen. Skyller på att jag har haft ont i halsen ett tag nu, men det har gått över.

Vi var och storhandlade på Willys inför morgondagen nyss. Köpte en engångsgrill så jag kan grilla kyklingspett. Har redan lagt kyklingbitarna i vitlöksmarinad, kommer smaka som fan i morn och jag kommer lukta satan! Kommer bli riktigt nice. Till kyklingen ska jag äta potatisgratäng, (ekologisk!)sallad & sockerärtor, grönpepparsås och baconlindad haloumiost. Längtar verkligen till den smakexplosionen vill jag lova. På ta om smakexplosion, köpte en fryst pizza idag, en vanlig vesuvio, men efter mitt kulinariska expriment var den hur god som helst! Jag lade på fetaost, jalapeno på halva och på andra halvan pesto. Pestosidan var godast, den andra var stark som tusan, svettades lite på överläppen till och med.



I morgon har jag en fullspäckad dag. Först ska jag på yoga klockan elva, efter det måste jag på systemet, sen hem och duscha. Klockan tre ska vi spela brännboll och efter det blir det grillning och sist men inte minst ska vi dricka alkohol och göra annat kul. Eftersom alla är i Uppsala blir vi det gamla vanliga gänget, men inte surar jag för det. Det var skitlänge sen vi var allihop, den enda som saknas imorn är Mathilda som är i Västerås. För hoppningsvis hinner jag med lite tenta imorn också (kommer inte hända). Måste verkligen sätta igång med den nu. Har tre frågor och dyra dagar kvar. Satsar på att hinna med en idag (i alla fall börja med den), en på lördag och en på söndag.

Önska mig lycka till med tentan!
Puss och kram, ha en bra kväll.

Förresten, så här såg det ut hemma hos oss en kväll när vi skulle plugga till ett seminarie. Vi är ambitiösa! ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0