Krokodiltårar

Ikväll har vi sett Blood Diamond och ätit popcorn. Fruktansvärt otrevlig film, det brukar vara så när de speglar verkligeheten. Jag har i alla fall bestämt mig för att alltid kolla upp så att alla diamanter jag köper inte är konfliktdiamanter. Jag kommer nog vara en ganska stor diamantkonsument när jag blir stor.

Insåg under filmen hur snygga afrikaner är (det har jag väl i och för sig alltid tyckt). Alla afrikaner i hela filmen var skitsnygga. Till och med barnen! Önskar att jag vore afrikan också, men man kan inte få allt här i världen. Jag lever i alla fall i ett tryggt och fredligt land. Jag tror vi alla tre grät i slutet av filmen. Jag hatar att gråta inför folk. kan vara det pinsammaste jag vet (förutom att fisa i närheten av någon förstås). Jag har dock blivit ganska van vid att gråta inför folk (och fisa för den delen). I'm a cry baby, what ever!

Nu ska jag lägga mig och läsa lite inför fråga två (som jag börjar med) på tentan. Har inte pluggat idag heller och jag börjar få lite panik nu. Lovade mig själv att jag skulle vara ute i god tid denna gång, jag har säkert lovat mig det sju gånger sen förra tentan, men likt förbaskat sitter jag här och fiser bort tiden.

Nu tenta, imorn klockan 11.00 yoga. Känns inte så lockande just nu måste jag säga. Men jag längtar till morgondagen. Det fullkomligt stinker vitlök när man öppnar vårt kylskåp. Jag befarar att allt kommer ta åt sig smaken från den där marinaden, men det är det värt.

God natt gott folk!
Puss och kram och tänk på var dina diamanter kommer ifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0