Bra dag!

Jag vaknade på strålande humör idag. Ledig från skolan (vilket jag i och för sig varit sen jul ungefär), hade en riktigt bra känsla i magen efter ett underbart litet telefonsamtal igårkväll och som ett brev på posten fick jag ett paket av brevbäraren. Paketet var dock från Elin och på framsidag stod det "din nyfikne jävel - öppnas på födelsedagen!". Elin känner mig för väl.. Men jag ska försöka hålla mig i två dagar men jag kan lova att det första jag gör när jag vaknar på torsdag är att slita upp paketet. Jag är nog den mest nyfikna människan på jorden så detta blir ett jädra test.

När jag hade gjort i ordning mig gick jag in till stan och tog en fika med Maria och efter det kom Michaela in och mötte upp oss. Jag passade på att köpa en bok till en kurs som heter "Oral skills & Culture". Vi ska läsa en bok på engelska (ca 150 sidor) och sen skriva en rapport på 500 ord. Hur soft som helst! Dock är boken jag köpte nästan 500 sidor så jag känner att jag kanske är lite överambitiös här. Det är i alla fall en biografi av sångaren i Red Hot Chilipepers och den heter Scar Tissue. Verkar riktigt bra plus att jag älskar biografier OCH Red Hot Chilipepers så det kan ju inte vara annat än en vinnare.

Igår började kursen Oral Skills & Culture och det verkar vara världens mysigaste kurs. Läraren är dessutom världens underbaraste lilla människa. Hon var så söt, glad och entusiastisk. Jag har höga förväntningar på kursen. I morgon börjar en annan kurs "Writing in English for the Media" tror jag den heter. Verkar inte riktigt lika rolig men jag håller tummarna för att jag klarar den.

Den senaste veckan har jag haft dille på The Wire. Jag har snart sett fyra säsonger, och då bör tilläggas att varje säsong är 12-13 avsnitt á en timma så jag har sett många timmar The Wire. Det jobbiga är att jag blir alldeles kokobahia av att kolla på en serie så intensivt. Jag blir så glad när det händer något bra för de jag gillar och skitledsen när någon favorit åker in i finkan eller dör. Igår åkte Omar in och jag började nästan grina.. Jag funderar på att ta en liten paus men jag vet inte om jag kan.

På torsdag blir det i alla fall kalas här hemma. Jag har ångest, jag vill inte fylla 23! Men jag ska göra marängtårta som plåster på såren. Hur som helst känner jag mig som 16-17 och jag tänker fortsätta med det. I morgon ska jag dessutom på cellprovs-kontroll hos gynekologen. Det måste man göra när man fyller 23. Ska bli väldigt spännande. Ända sen jag fick brevet har jag varit bombsäker på att jag har livmoderhalscancer. Det har jag nog inte..

Nu ska jag lägga mig och läsa min nya bok och jag tänker hålla tummarna för att det är enkel engelska annars blir jag riktigt less. Jag läser så jävla sakta nu för tiden. Men jag antar att jag blir bättre och bättre på det ju mer jag läser. Ha en bra dag allihop!


Jag kan vara nykter på krogen (men då är jag jävligt ful också) !

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0