Snart är vi kattfria!

Igår kväll var det fullt hus på Jungfruvägen 9a. Vi hade massa besök hela dagen, varav ett väldigt oväntat men trevligt. Nu är det dock bara jag och Lasse kvar och han åker hem i eftermiddag. SKÖNT! Den här kattvaktsperioden har fått mig att inse att jag aldrig kommer skaffa katt. Hade jag velat ha ett fult hem som luktar bajs hade jag gjort det men nu vill inte jag det, någonsin!

Maria är på gymmet medan jag äter godis till frukost. Min kroppshydda kan närmast likna något ur Barbafamiljen. Det värsta är att på fredag är det yrkestema på kåren och mitt val står mellan flygvärdinna/sjöman(?) och hora. Kör jag på fygvärdinnegrejen så måste jag ha en tight kjol vilket kommer framhäva min barbamage och är jag hora kommer jag ha en tight klänning som framhäver min barbamage. Jag är screwed! Jag skulle inte ha köpt godis igår.. Det värsta är att jag sitter och längtar till jag ska käka middag. Jag gjorde en extra kyklingfilé igår och det blev så jävla gott så jag skulle kunna äta det resten av mitt liv. Tyvärr har jag ingen café de parissås idag så det får bli kall bearnies i stället. Inte i närheten lika gott.

I eftermiddag står tvätt på schemat. Vi måste tvätta alla filtar som lilla Lasse legat på bland annat. Maria kommer nog att dö annars. Sen ska jag STÄDA! Det ser förjävligt ut nu när Lasse varit här. Hela badrumsgolvet är fullt med kattsand och alla gardiner och sånt är borttagna för att han inte ska klättra i dem. Mitt skrivbord är fullt med jord också sen Lasse skändat min blomkruka.

Nu på morgonen har jag faktiskt pluggat lite. Jag gillar att plugga så länge uppgifterna är enkla. Jag antar att jag måste ta tag i en av uppsatserna idag också och göra seminarieuppgiften till i morgon. Bäst att sätta igång i guess.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0