Plugga

Mätt och belåten. Fan vad god mat jag åt idag. Det blev pastasås med bacon, spenat, vitlök och creme fraiche som smakade franska örter. Jag är en riktig liten mästekock ibland. Det blev en riktigt tidig middag. Jag var så hungrig på seminariet idag att jag åt typ halv fyra, lite farmor och farfarstyle sådär. Nu ska jag läsa lite sen kommer Michaela hit och vi ska, hör och häpna, plugga.

Jah ser riktigt fram emot helgen. Troligtvis ska jag på pulkarace på lördagkväll. Jag funderar på att köpa ett tefat. Jag älskar att åka tefat, men det kan vara lite farligt. Vi ska nog dricka lite också. Jag undrar om man kan värma baileys med lite mjölk i micron så det blir som varm oboy eller något. Det kanske blir skitäckligt, men det kanske funkar. Man vet ju inte om man inte provar! Inte för att jag gillar varm choklad men..

I natt drömde jag att mamma ringde en måndag och sa att hon satt och drack vin, sen drömde jag att jag och Alexandra var på Kicks i Övik och jag var helt lyrisk för det fanns så många märken som inte finns i falun. Jag längtar hem lite. På torsdag ska vi se Barry Lyndon på KULT. Jag kollade en trailer tidigare idag. Det ser ju inte lovande ut kan jag tala om. Den verkar handla om krig på 1600, 1700 eller 1800-talet. Jag hatar både krigsfilmer och filmer som utspelar sig långt tillbaka i tiden. Men det är Kubrik som gjort den så den kanske är bra ändå. Jag vill se den hur som helst, det är ju trots allt en kultfilm man borde se någon gång i livet.

Nu ska jag slänga mig i sängen och läsa klart det sista innan Michaela kommer hit. Ha en trevlig kväll.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0