Väckt av en telefonförsäljare

I morse hade jag tur som fan. Klockan 09.15 ringde en jättetrevlig telefonförsäljare och väckte mig och undrade nånting om elen. Men jag har ju elen inkluderad i hyran så han önskade mig en fortsatt trevlig dag. Han var verkligen jättetrevlig, han sa nånting som jag inte minns nu för att jag var så nyvaken. Hur som helst ringde han vid precis rätt tillfälle. Hade världens jobbigaste dröm. Jag jobbade på ett dagis och skulle läsa upp en saga som skulle spelas in på cd. Det var skitjobbigt för jag hittade inte rätt saga och dessutom städade jag och massa saker under tiden och jag blev bara mer och mer stressad. Är riktigt glad att han ringde för annars hade jag nog varit på dåligt humör idag. Jag klev dessutom upp mycket tidigare än vad jag hade tänkt göra.

Idag ska jag städa lägenheten så jag riktigt kan slappna av resten av helgen. Det blir också en sväng till gymmet och ett låååångt bad. Ikväll ska jag se på film och äta popcorn, kanske dricka en wingman eller två, får se hur det blir med det. Egentligen onödigt när jag har tränat så mycket i veckan, men det är ju så gott så man nästan får en kulinarisk orgasm! Jag, Maria och Michaela kom igår överens om att den kulinariska orgasmen är den bästa av dem alla. Inget i hela världen går upp emot en riktigt skitgod maträtt eller dryck. Baileys! Fan vad gött.. Men det ingår inte i min budget just nu. Av de 600 kronor jag får lägga på mat och andra utgifter har jag nu gjort av med 41 kronor.

På tal om orgasm förresten, igår förde jag och Michaela statistik över de killar vi varit med. Vi var väldigt kritiska när vi delade ut poäng. Michaela hade en minus-5! Som lägst gav jag ut ettor. Det blev ett par, och bara en tia. Men i det stora hela är jag nöjd (och du får sluta läsa min blogg om du vill mamma om du tycker att jag är obehaglig och en besvikelse som dotter).

Jag och Michaela såg Gladiator igår också, det var första gången för mig. Den var inte så jättebra, men det trodde jag inte heller. Jag gillar inte ofta filmer som utspelar sig förr i tiden. Eller inte på rommar- eller riddartiden i alla fall. Det känns så orealistiskt. Alla är jätterena och fräscha, och tjejerna har perfekt smink. Man hade inte ens så bra ansitsrengöringprodukter som man har idag och ändå har de perfekt hy. Hallå! Så var det faktiskt inte då (jag tror inte det i alla fall)! Jag tog förresten hem en film igår som jag älskade när jag var yngre, Captain Ron med Kurt Russel. Skitkul tyckte jag förut, får se om den är lika bra nu, jag betvivlar det. Jag minns att Jawbreaker var en av de bästa filmerna jag sett i mitt liv och den suger verkligen. 

Nu tänker jag städa och sen bär det av upp för backjäveln och till gymmet. Jag HATAR(!!!) backen som går upp till gymmet. Jag blir helt slut i benen när jag inte ens är halvvägs. Men det är ju bra träning att cykla i uppförsbackar, tror och hoppas jag.

Ha en bra dag vänner (och ovänner för den delen för så glad är jag idag)!
Puss och kram och peace, love & understanding!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0