Jag grinar & bölar & gråter

Jajjamen, jag är fruktansvärt emotionell just nu. Jag skrämmer mig själv till och med. För det första gråter jag till typ alla filmer (som när jag så Gökboet). Idag på seminariet grät jag. Två gånger! Första gången var när två snygga utbutesstudenter (varav en som jag är lite förtjust i och jag blev mer förtjust idag) pratade om filmen Requiem for a dream. De visade ett klipp ur den och egentligen var det inte så sorgligt från början men jag grät som en liten snorunge ändå. Jag tror det var musiken.. SEN, och det är är ännu mer pinsamt, grät jag till ett klipp från Lilla huset på prärien! Vad fan håller jag på med?! Det var inte ens något speciellt, det var en ful liten flicka som läste upp ett brev eller nåt om hur mycket om tyckte om sin mamma. Det är ju så jag får skämmas.. Satt dessutom själv och skrev ett brev nyss, tårar i ögonen så fort pennan landade på pappret. Jag håller på att spåra ur på riktigt. Hjälp mig snälla!

Nog om grinerier nu! Mitt och Michaelas semiraie gick ganska bra faktiskt. Det var en till tjej som pratade om Sex and the city men vi sa ganska olika saker så det gjorde inte så mycket. Efter seminariet åkte jag och Michaela ner på stan. Jag köpte en festivaloutfit! Det kändes bra på stan, jag var inte lika hysterisk som jag brukar vara när jag fått pengar. I vanliga fall brukar jag kunna köpa hur mycket som helst första dagen jag har pengar, men jag köpte bara en top för 149:- som jag har kollat på jättelänge. Jag har tänkt köpa ett par tygskor till min festivaloutfit också, men jag tror jag kör på mina gamla, de är ändå ganska förstörda efter insparken förra året. Jag kan köpa ett par fräscha som jag kan ha resten av sommaren i stället. Ska kolla på barnavdelningen på skokanonen hemma i Övik. Jag har bestämt mig för att lägga MYCKET MINDRE pengar på kläder i fortsättningen. Vill ju inte bidra till att överbelasta jorden på dess resurser inte. Fan vad duktig jag känner mig. Köpte en flaska baja päron till bussen imorn också när jag var på stan och en körsbärsöl som jag ska dricka ikväll till Desperate Housewives.

Nu ska jag snart börja packa inför kryssningen. Kommer inte ta med så mycket i och för sig så det tar kanske en kvart. Har tänkt ta en promenad idag också, eller en joggingrunda runt sjön. Fan jag är hungrig också. Kanske lagar lite mat nu, eller en varm macka.. Hhhhhhhhhh (det var en djup suck), beslutsångest.

Aja, här får jag ingen mat i magen.
Ha en bra fortsättning på dagen flickor och pojkar.
Puss och kram!

(förresten, jag skriver ju att jag är förtjust i ganska många, det är inget man bör ta på så stort allvar, jag är inte så seriös och jag kommer över mina små flings ganska fort)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0