Home sweet home!

Hemma i Övik igen, jajjamen! Fick en smärre panik på resan upp. I Hudiksvall skulle jag byta från tåg till buss så jag klev av tåget och skulle hitta till bussen men insåg snabbt att det inte skulle gå någon buss. Snabbtänkt som jag är (hrm) frågade jag närmsta person om det gick bussar från något annat ställe. Det gjorde det inte. Ingen informationsmänniska hittade jag heller. Så med tårar i ögonen ringde jag hem och förklarade situationen för mamma. Vi kom fram till att om det inte skulle gå någon buss skulle jag vara tvungen att ta nästa tåg till Sundsvall och sen buss till Övik. Som tur var överreagerade jag som vanligt (ungefär som när jag satt ner fingertoppen i fickan och skriker att mina nycklar är borta). Bussen kom och snart var jag hemma. Började också se Apocalypse Now i bussen. Jag som vanligtvis hatar krigsfilmer blev glatt överraskad! Den verkar skitbra, har dock bara hunnit se halva än så länge.

Skönt att vara hemma i alla fall. Har dessutom hunnit med två tentafrågor idag, en på tåget också, men på bussen blev jag åksjuk när jag läste så det fick vara. Nu ska jag försöka, med betoning på försöka, läsa till den fjärde frågan innan jag somnar. Känner dock att ögonlocken är på väg ner så vi får se hur det blir med det. I morgon hoppas jag att Tina möter upp mig på en liten lunch i stan. Annars kommer jag sitta hemma och knåpa på tentan hela dagen. Skämt å sido, det som är skrivet är klart. Tänker inte älta det mer. Det kommer dock inte bli många poäng på denna tenta. Jag är glad om jag klarar den.

Har för övrigt lyssnat på jazz hela dagen till mammas förtvivlan. Börjar tro att jag annamat pappas jazzådra lite grann. Men aå andra sidan lyssnar jag på mycket av mammas musik också. Lyssnade igenom albumet Let it be på bussen igår också. Jag är kär i Dig A Pony! Riktigt bra album, tack du som tipsade mig. Pappa bjöd på vin i kväll också. Jag tyckte att det smakade banan med en eftersmak av lakrits medan han som kan tyckte att det smakade ananas. Jag håller på banan och lakrits. Det är ganska intressant det där med vin. Kanske skulle bli vinprovare jag med (jag är dock mer av en vinhävare, förlåt mamma). Hur som helst, nu är det dags för lite läsning, sen hoppas jag på en tidig morgon så jag hinner göra klar de resterande frågorna. Fredagen ska jag och mamma spendera tillsammans sen på kvällen blir det häng med lite kompisar och möjligtvis utgång med Alexandra.

Gute nacht und schlafen gut som man säger i Deutchland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0