Friskdag likamed tentadag!

Ååååh! Jag är frisk idag, sååååå skönt! Känner mig dock fortfarande lite mör i kroppen men det gör inte så mycket. Jag har inte ens träningsvärk i magen sen spyorna igår, det fick Michaela, jag är lite avundsjuk måste jag medge. Blåbärssoppan som maria var så snäll och köpte igår är slut så nu måste jag till affären och köpa fil (mamma tycker jag ska äta fil istället för quesadillas idag så jag får väl lita på henne). Tågbiljetterna måste jag ocksp hämta ut idag. Ser inte fram emot att resa hem imorn. Tror att det kan ta en jävla tid nu när jag måste åka buss från Hudiksvall. Hoppas jag fortfarande är bra i magen då, annars stannar jag tametusan i Falun. Har fått tips på bra musik som jag måste ta hem till hemresan också. The Beatles Let it be-album (jag vet att bindestrecket inte ska vara där men det såg så fel ut annars). Och är det inte bra så har jag ändå typ tre andra Beatlesalbum och MASSOR av annan bra musik (nog för att jag är ganska övertygad om att det kommer vara bra).

Nu har jag dessutom börjat läsa lite till tentan. Studielitteratur kan verkligen vara skittråkig. Vissa böcker går hur bra som helst att läsa, de är till och med jävligt intressanta, men en analys av ett jävla personalmöte ur olika forskarperspektiv.. Det är fan sömnpiller! Hur som helst ska jag förhoppningsvis göra klart två frågor på tentan idag. Maria den lilla slyngeln är väl snart klar hon.

Satt för övrigt uppe rätt sent i natt och hade en väldigt trevlig diskussion om musik på facebookchatten. Jag gillar verkligen musikintresserade människor. Jag ska gifta mig med en musikkille, eller nej, en musikman! fast han måste ha bra musiksmak. Helst lite äldre musik, typ 60- och 70-tal. Men just nu trivs jag fan riktigt bra med att vara singel. Det är nästan lite överskattat med pojkvänner. De håller en ändå bara tillbaka. Sen har jag kommit på att det är ganska dumt att träffa en kille när man pluggar för det är ju inte säkert att man hamnar på samma ställe efter skolan. Det måste vara bättre att träffa någon när man vet var man kommer hålla till i framtiden. Åh, då kommer jag förhoppningsvis hitta någon i Tyskland. En tysk med mustasch, lederhosen och bra musiksmak. Jag hoppas han kan joddla också. Coolt!

Nej nu ska jag återgå till Habermas så jag blir färdig nån gång. Måste dessutom städa lite idag. Mitt golv är så fruktansvärt dammigt och äckligt. Jag vill nästan spy när jag kollar på det. Som tur är har jag ätit massa blåbärssoppa idag så det blir nog ingen galla.

Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0