Umeå!

Hejhejhej! Hann inte schribe (skriva på tyska) igår för jag åkte ut till Elin för att se på film men jag stannade över natten. Mysigt som fanfan if you know what I mean. Nej skämt å sido, vi kollade på en SKITBRA film, Metropia. Rekomenderar den starkt, men man måste se hela filmen för den är ganska speciell, den är animerad. Sen såg vi också Patrik 1,5. Jag älskar den filmen. Den är så söt och rolig och tragisk samtidigt. Jag hoppas det är lättare för homosexuella att få adoptera i verkligheten, nog för att jag betvivlar att det är så. Jag såg dessutom två filmer till igår, Big Fish som jag grät massor till och The Informer som var intressant men ganska jobbig. Jag gillar inte folk som ljuger och han ljög. Jag blir seriöst skitirriterad när folk ljuger, speciellt killar. Jag ska aldrig ha en pojkvän som ljuger igen. Det är det värsta jag vet.

I morse träffade vi Elins snygga hantverkare. Eller en var snygg till han öppnade käften. Jag verkligen HATAR bred dialekt från Övik. Det låter såååå fult och töntigt (nog för att jag pratar ganska mycket med dialekt men inte i närheten av vissa här uppe) och den andra var 89a och verkade tråkig och blyg. Men de var rätt trevliga att kolla på i alla fall, inte för att jag ser killar som objekt men...

Idag har jag varit i Umeå med Lina, Tina och Sanna. Vi hade skittrevligt, jag shoppade lite (men bara pyttelite). Köpte tre par tygskor till Peace & Love för 198 kronor (för alla tre!!!) och en tunika på Monki för 62,50. Det var 75% på den. Hur skön som helst är den. Jag har på mig den nu hihi. Nej fan vad töntigt det blev med hihi, men jag känner mig lite töntig idag. Vi gick på bio och såg Dear John som handlade om en kille som träffar en tjej men åker in i krig och sen händer det massor. Jag tror seriöst jag grät typ 15 gånger under filmen! Det är SJUKT! Jag grät hela tiden! Det rann tårar och ett tag hulkade jag nästan. Skämmes tamefan.. Den var i alla fall ganska bra. Jag trodde den skulle vara mycket sämre. Sen trodde jag inte heller att John (vet inte vad han heter i verkligheten) skulle vara så snygg. Han är ju verkligen inte min typ, men jag blev alldeles till mig ett tag.

Efter filmen passade jag på att köpa en blåbärsmjukglass för det finns inte i Övik. Så jämarns gott, speciellt med saltlakritsflingor på. MUMMA! Vi åt dessutom på max innan bion och jag tryckte i mig en hel mellan popcorn inne  på bion. Jag är ett matvrak, men jag ska lägga av NU. Snart är det P&L och då vill jag inte vara smällfet som jag är nu, vilket jag i och för sig kommer vara för jag hinner inte göra så mycket år det. Men när mamma och pappa reser bort har jag typ en vecka då de inte bestämmer mat så jag ska nog äta sallad den veckan och försöka vara ute och gå så mycket jag hinner. Det är synd bara att det är så dåligt väder hela tiden.

Nu ska jag se en film (Coffee and Cigarettes) och varva ner så jag kan somna. I morrn ska jag träffa Alexandra på kvällen och se på film. Jag ser en jädra massa film nu känner jag, men jag gillare. Älskar verkligen film, och musik. Musik och film är mina största intressen. Och inte bara att se och lyssna på utan att lära mig om också. Jag läser ofta om band, låtar och filmer på wikipedia. Wikipedia är det bästa! En fullt pålitlig källa, eller? Haha!

Nej som sagt film nu. God natt! Här är lite bilder från idag också..

Puss!


Sanna (som är så snyg i håret), Lina och Tina


På max


Tina är lite förvirrad av alla pilar. Where to go, where to go?


Typ Sex and the city, fast i Umeå typ.. Eller asså.. typ..


Dagens fynd!


Skor till Peace&Love


Metropia, se den och ge inte upp! Den är riktigt cool och skitsnyggt animerad.


Kommentarer
Postat av: Tess

Jag såg Metropia igår men tyckte att den var otroligt deprimerande.

2011-01-26 @ 22:51:27
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0