Tvätta, städa, packa..!

Idag är en tvätt-, städ- och packningsdag. Har precis lagt in en tredje maskin och hängt massor av tvätt i torkskåpet. Brukar inte tvätta mina kläder så ofta, bara om de är smutsiga eller luktar funky, men eftersom jag typ alltid går runt i samma kläder så tvättar jag bara dem. Nu låter jag äcklig, men det skiter jag i. Jag är äcklig! Det finns inget fulare än söndertvättade kläder, och eftersom jag älskar mina kläder vill jag inte förstöra dem! Men nu har jag snart massor av nytvättade kläder. Har dessutom packat. Min tanke var att inte brutalpacka ner alldeles för mycket, så jag kastade ut det nödvändiga i hallen. När jag sedan klev ut ur klädkammaren och kollade på golvet och verkligen var beredd på en pytteliten söt hög insåg jag att min stora resväska kanske inte räcker till det allra nödvändigaste.

Det allra nödvändigaste:
15 tunikor/vardagsklänningar/längre skjortor
12 t-shirts/linnen/tröjor
4 finklänningar
1 par byxor
11 koftor
2 shorts
6 kjolar

Har dessutom en del kläder i tvätten och sen har jag inte valt vilka skor jag ska ta med och inte packat ner underkläder, smink, smycken eller hårprodukter. Jag måste nu gallra lite till innan jag är klar med packningen. Men det är inte kul att lämna massa plagg för tänk om jag kommer på att "fan jag skulle ha haft min marinblå kofta nu för den skulle ha passat så himla bra till denna outfit!" då kommer jag bli skitarg på mig själv för att jag lämnat den! Men det får jag väl bara ta att acceptera antar jag. Det värsta blir nog att välja vilka skor jag ska ta med. Jag vill ju ta med alla för man vet aldrig vilka jag känner för att använda i sommar. Det blir nog bara fyra par finskor i alla fall. MAX fyra par.

Snart ska jaag ut och fixa tvätten igen. I kväll ska jag äta avskedmiddag med Maria och Michaela på Pitchers. Längtar som fan. Jag ska ta en John Daily, det är en bacon'n cheese burger, så jävla god. Kanske tar mig en körsbärsöl till efterrätt också.

Baccara – Yes Sir, I Can Boogie - Jävligt bra låt. Igår när jag var snygg kände jag mig som den låten. Lite småpuckad men cool ändå.

Nu är det bara någon minut till tvätten är klar så jag ska pysa ut till tvättstugan och do my thang!

Ha en trevlig sommardag!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0